Peugeot 2008 – Trhák v nové generaci – test

Model 2008 má v nabídce automobilky se lvem ve znaku výjimečné postavení. Malé SUV si získalo přízeň zákazníků už krátce po uvedení první generace a jeho hvězda od té doby stále stoupala vzhůru. Poptávka byla veliká a dokonce i na našem trhu překonal očekávání – prodeje činily skoro třetinu ve statistikách Peugeotu. Druhá generace se nám přijela předvést v luxusní GT Line výbavě.

Peugeot 2008 (1)

Pro evropský trh se vyrábí ve španělském výrobním závodě a první zákazníci se s ním projeli na začátku roku. Stojí na modulární platformě CMP, což znamená, že může být poháněn jak konvenčními jednotkami, tak elektromotorem. Zážehové agregáty reprezentuje osvědčený motor 1.2 PureTech ve třech výkonových verzích, vznětový motor 1.5 BlueHDi, rovněž dobře známý, má dvě varianty – verzi s výkonem 100 koní a 130 koní. Posledně jmenovaný motor jsme testovali ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou, na jejíž speciálně tvarovanou hlavici jsme si už zvykli ve větších SUV 3008 nebo 5008. Než se pustíme na silnici, čeká nás krátká rekapitulace novinek druhé generace.

V designu se odráží snaha co nejvíce zaujmout a zároveň sjednotit vzhled současných modelů značky. Na mohutném nárazníku tak najdete velké svislé „tesáky“ denních světel, mřížka chladiče má trojrozměrný efekt a zadní světelná lišta nepřehlédnutelně lemuje nízké okno zakončené střešním spoilerem. Plasty na bocích jsou decentní, blatníky ale výbojně ční do šířky.

Peugeot 2008 (4)

Interiér je díky nejvyšší výbavě velmi komfortní, počínaje čalouněním pohodlných sedadel s bočním vedením přes obšívanou palubní desku až po lesklý lak na obložení středové konzoly. Přístrojový štít je i nadále vytvořen v duchu konceptu i-Cockpitu, to znamená, že kaplička s virtuálními ukazateli je zploštělá a díváte se do ní shora přes malý volant, který je rovněž plochý na horním i dolním vrcholku. Pozitivně překvapilo tvarování sedadel v druhé řadě, stejně jako zavazadelník, který pojme 434 litrů nákladu. V této kategorii je to parametr velmi slušný.

Jaká je jízda s vrcholným dieselem? Motor spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou výtečně, to už dobře víme z jiných modelů. Jízdní projev už tak ukázkový není. Podvozek příliš neodolává nerovnostem, svůj podíl na tom mají jistě i velká kola, která designově autu tak perfektně sedí. S tím pravděpodobně souvisí i vyšší hlučnost při dálniční jízdě. Zato ale potěší spotřeba, která je v kombinovaném provozu podle tabulek 3,8 l/100 km, v našem testu jsme odečetli z počítače hodnotu 5,7 litrů. I tak je dosažený dojezd s plnou nádrží 800 kilometrů velmi dobrý pro cesty nejen po městě, ale i na delších trasách.

Vůz dostal do vínku vyspělé asistenční systémy, které směřují k poloautomatické jízdě. K dispozici je adaptivní tempomat, aktivní systém udržování v jízdním pruhu, automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů (a to i za tmy), sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek a řada dalších včetně parkovacího asistentu.

Peugeot 2008 začíná v ceníku na akčních 385 000 Kč za benzínový motor o výkonu 100 koní s manuální převodovkou. Testovaný diesel je k dispozici od 565 000 Kč a ve výbavě GT Line je ještě o 40 tisíc dražší.

Testovaný model:

Peugeot 2008

motor:  vznětový čtyřválec 1499 cm3

výkon: 96 kW/130 k při 3750 ot./min.

točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4300 mm, šířka 1550 mm, výška 1530 mm

rozvor náprav: 2605 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru