Kia Sportage – Poprvé pod proudem – test

Zapojování hybridních systémů i do modelů, které jinak využívají k pohonu výhradně spalovací motory, je jeden ze způsobů, jak pomoci výkonu bez navyšování objemu válců a emisí škodlivin. Mild-hybridu s napětím 48 V využívá po předloňském faceliftu i nejoblíbenější model značky Kia – Sportage.

Kia Sportage (1)

Aktuální čtvrtá generace úspěšného SUV je na trhu již nějaký ten pátek, ale je teď po modernizaci, která přinesla úpravy designu i technologií. Zvenku poznáte novou Sportage podle upravených svítilen, které dostaly vpředu čtyři efektní LED diody a vzadu jsou rovněž LEDky ve tvaru písmene C. Nové tvary má také přední nárazník a mřížka, součástí jsou i nově designovaná kola. U testovaného vozu byla působivá modrá metalíza ve sportovním odstínu, facelift zahrnuje i další nové barvy laku, kterých je teď celkem jedenáct.

V interiéru není změn mnoho, řidič ale určitě ocení upravený volant, který je dole zploštělý, má vybrání pro uchopení a v případě testované verze GT Line ještě červeno-černý emblém. Je potažený perforovanou kůží, což oceníte zejména v létě a na dlouhých cestách. Sedadla jsou pohodlná a mají i dostatečně dlouhý sedák a boční vedení, zadní lavice skýtá rovněž dostatek komfortu pro pasažéry v druhé řadě, i tady je patrné tvarování po bocích a potěší možnost nastavení sklonu opěradel. Zavazadelník pojme 439 litrů nákladu, což je o 64 litrů méně než v případě benzínové verze bez mild-hybridního ústrojí.

Kia Sportage (3)

Sportage dostala nový motor 1,6 l, který nahradil dosavadní 1.7 CRDi, nabídku doplňují dva zážehové motory 1.6 T-GDI a 1.6 GDI. Nás ovšem nejvíc zajímal dieselový mild-hybrid s motorem 2,0 l a výkonem 185 koní, který pracuje s napětím 48 V. Právě tuto motorizaci jsme zvolili do testu. Princip mild-hybridu je daleko jednodušší na zavedení do výroby než plnohodnotný hybrid, kde elektromotor může po omezenou dobu pohánět kola i bez spalovacího motoru. Tady je jeho úkolem „pomáhat“ při okamžité potřebě většího výkonu, tedy zejména při rozjezdech, akceleraci nebo při prodlevě mezi sešlápnutím plynu a nástupu točivého momentu. Díky všem těmto zásahům je auto svižné, nechybí mu síla k předjíždění na dálnici a bez snahy o ekoprovoz jsme s ním během testu jezdili se spotřebou mezi sedmi a osmi litry. V kombinovaném provozu pak tabulky uvádějí hodnotu 5,8 l/100 km. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, celkový dojem ale trochu kazí jinak parádní velká 19 palcová kola. Přejezdy nerovností jsou totiž poměrně citelné.

V nabídce modernizované Sportage najdete vyspělé asistenční systémy, jako je inteligentní tempomat, parkovací asistent nebo systém rozpoznávání únavy řidiče. Kia Sportage začíná s cenou na 499 980 Kč. V případě vrcholné výbavy GT Line, kde se mild-hybridní model pojí výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, je cena 899 980 Kč.

Testovaný model:

Kia Sportage mild-hybrid

motor:  vznětový čtyřválec 1995 cm3

výkon: 136 kW/185 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1750 – 2750 ot./min.

rozměry:  délka 4495 mm (GT Line), šířka 1855 mm, výška 1645 mm

rozvor náprav: 2670 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru