Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh, bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 tisíc kusů.
Na silném konkurenčním trhu prošel Captur přerodem a posílil „DNA“ pro zajištění úspěchu. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný v interiéru, kde proběhly změny v oblasti technologie i kvality.
Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model má být jedním z klíčových modelů strategického plánu.
Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:
- Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
- Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
- Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.
Vůz je na první pohled atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou. Je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm).
Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in.
HYBRIDNÍ MOTOR
E-TECH plug-in
Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru 1,6 litru, který byl speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.
Technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobně jako u nového Clio E-TECH, nabízí systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu a minimální ztráty energie. Nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu. Díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.
ZÁŽEHOVÉ MOTORY
TCe 100: všestranný základ
Po vzoru nové generace modelu Clio využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.
TCe 130 GPF
Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace, byl převzat do produktové řady nové generace. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro tento model.
TCe 155 GPF
Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.
VZNĚTOVÝ MOTOR
Blue dCi 95 a 115
Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 (nebude na našem trhu k dispozici) je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC