Renault Captur se mění a posiluje

Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh, bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 tisíc kusů.

Renault Captur 2020

Na silném konkurenčním trhu prošel Captur přerodem a posílil „DNA“ pro zajištění úspěchu. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný v interiéru, kde proběhly změny v oblasti technologie i kvality.

Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model má být jedním z klíčových modelů strategického plánu.

Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:

  • Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
  • Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
  • Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.

Vůz je na první pohled atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou. Je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm).

Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. 

HYBRIDNÍ MOTOR

E-TECH plug-in

Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru 1,6 litru, který byl speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobně jako u nového Clio E-TECH, nabízí systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu a minimální ztráty energie. Nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu. Díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

ZÁŽEHOVÉ MOTORY

TCe 100: všestranný základ

Po vzoru nové generace modelu Clio využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.

TCe 130 GPF

Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace, byl převzat do produktové řady nové generace. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro tento model.

TCe 155 GPF

Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.

VZNĚTOVÝ MOTOR

Blue dCi 95 a 115

Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 (nebude na našem trhu k dispozici) je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC



Facebook

Nejčtenější

Nahoru