Honda CR-V – Benzínové SUV – test

Pomalu si zvykáme na fakt, že automobilky v nabídce upozaďují dieselové motory, některé je už úplně vyřazují. Zejména asijské značky zdokonalují zážehové agregáty, zatímco vznětové jednotky už nemontují ani do velkých vozů SUV, a místo naftových motorů nastupují hybridy. Honda pro svou vlajkovou loď zvolila zážehový motor 1.5 VTEC Turbo ve dvou výkonových verzích. Vybrali jsme si k testu tu silnější, spojenou s převodovkou CVT a pohonem všech kol.

Honda CR-V (3)

Nové CR-V je na trhu v páté generaci, která se představila poměrně nedávno. Oblíbené SUV si zákazníci kupují už od roku 1995, takže ve vývoji je na co navazovat. S aktuálním modelem ale přišlo i pár úplných novinek, jako je třeba zařazení sedmimístné verze. Celkově zvětšená karoserie i prodloužený rozvor a širší rozchod teď umožní volit variantu s třetí řadou sedadel, přičemž není snížen komfort cestujících a stále zbývá dost místa pro zavazadla.

Změna designu byla spíše evoluční a týkala se hlavně úpravy předního nárazníku. Jeho linky jsou teď čistší a lépe na sebe navazují, mřížka chladiče je nízká a dobře vypadá i spodní nasávací otvor s mlhovkami po bocích. Tady také přibylo aerodynamické vylepšení – automaticky nastavitelné mřížky, které se otevírají a zavírají podle okamžitého proudění vzduchu k motoru. Svaly narostly zadním blatníkům, ochranné lemy jsou masivnější.

Honda CR-V (8)

Interiér je velkoryse prostorný, praktické jsou široké vstupy a dveře otevírané v dostatečném úhlu…

Celý článek najdete v novém čísle časopisu AutoforDrive – již brzy na stáncích.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru