Ženeva – premiéry Audi

Audi Q8 sport concept: dynamický vzhled a inovativní pohon. Sportovní vrcholné modely: RS 5 Coupé, RS 3 Sportback a SQ5 TFSI. Audi A5 Sportback g-tron: ochrana klimatu.

Audi Q8 sport concept

Audi Q8 sport concept

Studie Audi Q8 sport concept symbolizuje prestiž, sportovní charakter a technicky orientovaný vzhled. Tato studie směřuje do budoucnosti především svým konceptem mimořádně hospodárného poháněcího ústrojí. Ve světové premiéře je pod kapotou poprvé umístěn šestiválcový motor 3.0 TFSI s částečně hybridním systémem (tzv. „mild hybrid“) a elektricky poháněným dmychadlem. Díky nejvyššímu výkonu 350 kW (476 k) a maximálnímu točivému momentu 700 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 275 km/h. Pro cestování na dlouhé vzdálenosti je tato studie předurčena i svým dojezdem více než 1200 kilometrů. Vizuálně jsou na studii Audi Q8 sport concept nápadné charakteristické aerodynamické prvky. Přídi dominuje osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, kterou po stranách obklopují dva velké otvory pro přívod vzduchu.

V porovnání se studií Q8 concept, kterou značka Audi představila v Detroitu, jsou podběhy kol na každé straně o dalších 12 milimetrů širší. Sportovní charakter dodává zádi dlouhý střešní spoiler společně s difuzorem z hliníku a oválnými koncovkami výfukové soustavy. Interiéru studie Audi Q8 sport concept vládne luxus – v prostředí s dlouhými napnutými liniemi, kvalitními materiály a velkorysou nabídkou prostoru. Koncept ovládání sází na velké dotykové displeje, které doplňuje nový evoluční stupeň digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit a kontaktně analogový průhledový displej.

Audi RS5 Coupé

Audi RS5 Coupé

Nové Audi RS 5 Coupé – gran turismo mezi modely RS. Jeho nově vyvinutý motor 2.9 TFSI V6 Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a poskytuje maximální točivý moment 600 N.m – to je o 170 N.m více než u předchůdce. Vrcholná verze modelové řady A5 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a s dynamickým paketem RS dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h. Přenos hnací síly motoru V6 zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic se sportovní charakteristikou ve spojení s trvalým pohonem všech kol quattro, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60. Pro modely quattro typické prolisy na bocích zvýrazňují výrazná klenutí nad podběhy kol, které jsou o 15 milimetrů širší. Dynamický vzhled završuje specifický difuzor RS, společně s oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a zadním spoilerem. V interiéru umocňují sportovní charakter vysokovýkonného kupé sportovní sedadla RS, dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS obšitý kůží, speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit a nápisy RS.

Audi RS 5 DTM

Audi RS 5 DTM

Audi Sport představuje současně se sériovým modelem Audi RS 5 Coupé také jeho závodní verzi pro DTM. Kromě četných změn, vyplývajících z předpisů, byl realizován také nový designérský styl RS. Třetí generace vozu Audi RS 5 DTM se tak výrazně odlišuje od obou úspěšných předchůdců nejen po technické stránce, ale i vizuálně. Čtyřlitrový motor V8 dosahuje nyní v závodním voze Audi RS 5 DTM výkonu více než 500 k.

The Audi RS 3

The Audi RS 3

RS 3 Sportback. Jeho nový pětiválec 2.5 TFSI je vyladěn na nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 N.m. Sportovní kompaktní model absolvuje klasický sprint z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy. V porovnání s výchozí verzí širší rozchod kol zajišťuje společně s progresivním řízením, čtyřprvkovou zadní nápravou a tuhým nastavením podvozku fascinující dynamiku a stabilitu. Elektronické řízení pohonu všech kol quattro je sériově integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – stejně jako řízení, převodovka S tronic, řídicí jednotka motoru, nastavitelné výfukové klapky a na přání dodávaný sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů.

Audi SQ5 TFSI

Audi SQ5 TFSI

Audi SQ5 TFSI slaví v Ženevě, po svém představení na autosalonu v Detroitu, evropskou premiéru. Zdrojem hnací síly pro vrcholný model je třílitrový motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 260 kW (354 k). Již při 1370 otáčkách za minutu poskytuje maximální točivý moment 500 N.m. SUV díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Dynamické jízdní vlastnosti podporuje také trvalý pohon všech kol quattro a rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic. Prostřednictvím na přání dodávaného vzduchového odpružení lze příslušné jízdní situaci přizpůsobit také světlou výšku.

Audi A5 g-tron

Audi A5 g-tron

Audi A5 Sportback g-tron je po modelech A3 Sportback g-tron a A4 Avant g-tron třetím modelem značky se čtyřmi kruhy na stlačený zemní plyn (CNG). Jeho pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 125 kW (170 k) a maximálním točivým momentem 270 N.m. Modul nádrží je tvořen čtyřmi mimořádně lehkými a zároveň velmi odolnými zásobníky na zemní plyn s celkovou kapacitou 19 kilogramů, která postačuje k ujetí až 500 kilometrů s pohonem na CNG. Přídavná nádrž na 25 litrů benzinu prodlužuje celkový dojezd až na 950 kilometrů. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru