Peugeot E-208 rozšířil elektrický dojezd na 433 kilometrů, jedná se už o třetí navýšení v rámci jedné generace

Zatímco dříve se se zaváděním technologických inovací čekalo na facelift nebo rovnou na novou generaci, dnes se auta vylepšují takřka nepřetržitě. Názorným příkladem je Peugeot E-208, který už potřetí v rámci současné generace navýšil dojezd. Dostal se na hodnotu 433 kilometrů na jedno nabití, čímž si upevnil svou pozici lídra evropského trhu malých elektromobilů.

ustredni-foto

Když automobilka Peugeot před pěti lety představila svůj elektromobil E-208, dojezd činil 340 kilometrů. Tehdy šlo o referenční hodnotu, která mu pomohla získat titul Evropské auto roku 2020. Už dva roky poté se dojezd zvýšil o 22 km na 362, a to především díky novému tepelnému čerpadlu. S faceliftem v roce 2023 přišla nová baterie o kapacitě 51 kWh a dojezd se přehoupl přes 400 kilometrů. Nyní jsme na 433 kilometrech. Tentokrát zůstala kapacita stejná, změnil se ale dodavatel baterie. Tato změna opět posílí pozici lídra evropského trhu malých elektromobilů, kterou Peugeot E-208 dlouhodobě drží.

foto03

Elektromobilita dostupná i pro soukromníky
Ještě důležitější zprávou pro zákazníky je, že elektromobily začínají být cenově dostupnější. Značka Peugeot od letošního roku výrazně zlevnila elektrické verze svých modelů, konkrétně u E-208 o 130 000 Kč. Jeho aktuální cena začíná na 670 000 Kč, což jej staví do zcela nové pozice – už nejde o auto „pro pár vyvolených“, ale o plnohodnotnou alternativu k běžným spalovacím vozům.

A co víc, tento cenový posun se začíná odrážet i ve skladbě zákazníků. Jak potvrzuje obchodní ředitel Peugeotu Filip Lapka: „Během akce 7 dní Peugeot jsme prodali asi čtyři procenta elektromobilů, což je víc než náš dlouhodobý průměr. Navíc mnoho klientů přišlo ze soukromého sektoru, což potvrzuje, že elektromobily už nejsou jen výsadou firem.“

foto01

Nové chytré funkce
Ani s novými funkcemi Peugeot nečekal na příchod nové generace či faceliftu a bez okolků je uvedl rovnou uprostřed produktového cyklu. E-208 tak přichází s řadou technologií, které zvyšují komfort a praktičnost. Funkce Trip Planner pomáhá řidičům efektivně plánovat trasu podle stavu baterie, profilu trasy nebo dopravní situace. Lze také nastavit limit nabíjení na 80 %, což šetří baterii – důležité zejména pro firmy s větším počtem vozů. Zajímavou novinkou je i funkce obousměrného dobíjení Vehicle to Load (V2L). Díky ní lze z vozu napájet externí zařízení – třeba elektrokolo, pracovní nářadí, elektrický gril nebo kávovar. Maximální výkon činí 3,5 kW, což z E-208 dělá i praktického pomocníka mimo silnici.

E-208 navíc obstál i v náročné konkurenci – v nezávislém německém testu ADAC Ecotest 2024 byl vyhodnocen jako nejefektivnější elektromobil evropského trhu.

foto3

Vylepšení pro všechny pohony
Vlna zlepšování zasáhla celou modelovou řadu 208, včetně hybridních a benzínových verzí. Novinkou je nový odstín karoserie – moderní metalická bílá Okenite, která v paletě barev nahradila dosavadní nemetalickou Banquise. Technologické nadšence potěší i nová multifunkční kamera, která zvyšuje bezpečnost díky širší oblasti detekce při automatickém nouzovém brzdění, zejména vůči cyklistům a chodcům.

foto02

Zdroj a foto: Peugeot



Facebook

Nejčtenější

Nahoru