Suzuki představuje facelift modelu Vitara

Kromě vylepšeného designu Vitara přináší další novinky, v čele s novými bezpečnostními systémy a 9palcovým dotykovým displejem. Díky hybridním pohonům s technologiemi Suzuki Vitara kombinuje nízkou spotřebu paliva, jízdní dynamiku a možnost svobodně prozkoumávat svět.

312

Nová Vitara je vybavena legendárním systémem pohonu všech kol ALLGRIP SELECT, který nabízí výběr ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow a Lock. Řidič mezi nimi může jednoduše přepínat pomocí otočného ovladače a tlačítek na středovém tunelu u řadicí páky.

Nový systém Dual Sensor Brake Support II (DSBS II) má ve srovnání se stávajícím provedením rozšířený dosah, a tak dokáže rozpoznat objekty s větším předstihem. Systém rozlišuje nejen vozidla, ale i motocykly a chodce, a to nejen ve směru jízdy, ale i blížící se zboku.

Další novinkou je bezpečnostní asistent DMS. Kamera zabudovaná do palubní desky sleduje oči a obličej řidiče. Pokud systém zaznamená, že je řidič unavený, usíná nebo nesleduje provoz před sebou, spustí zvukové varování a zobrazí varovnou zprávu na displeji palubního počítače.

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition) a omezovač rychlosti. Kamera pod čelním sklem rozpoznává dopravní značky před vozem a zobrazuje jejich symboly na displeji palubního počítače. Pokud se vůz vyskytuje v zóně s omezenou rychlostí a rychlost jízdy tento limit překračuje, rozbliká se symbol značky na palubním počítači. Pokud jízda nedovolenou rychlostí pokračuje, přidá se zvukový signál.

Omezovač rychlosti je dobře známá funkce, která řidiči garantuje, že mimo krizové situace nepřekročí jím zvolený limit. Nově je tento systém spojený s rozpoznáním dopravních značek, a tak je aktuální limit omezovače rychlosti možné upravovat podle toho, jaká rychlostí omezení vůz postupně míjí.

308

A jaké jsou pohony pro omlazený model?

Motor 1.5 DUALJET využívá zdvojené vstřikování do sacích kanálů, které pomáhá zvyšovat termální účinnost. Motor dosahuje nízké spotřeby paliva ve spojení s nízkými emisemi a vynikajícího průběhu točivého momentu napříč celým spektrem otáček, který zajišťuje hladkou a přesvědčivou schopnost zrychlovat. Systém Strong hybrid přidává elektrický motor-generátor (MGU), 140V lithium-iontovou baterii a šestistupňovou robotizovanou převodovku Auto Gear Shift (AGS). MGU zajišťuje jízdu v čistě elektrickém režimu i vyrovnávání poklesu točivého momentu během řazení. Výsledkem je plynulá akcelerace. MGU také vytváří elektrický proud, kterým se dobíjí baterie při zpomalování a jízdě ustálenou rychlostí.

Motor 1.4 BoosterJet s 48V mild-hybridním systémem SHVS. V zájmu snížení spotřeby a zvýšení výkonu je motor osazen přímým vstřikováním, turbodmychadlo  mezichladičem stlačeného vzduchu zase zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách. Jádrem mild-hybridního systému SHVS je startér-generátor ISG a efektivní 48V lithium-iontová baterie s vynikajícími parametry nabíjení a dodávky výkonu. Kromě rychlých a tichých restartů ISG slouží také k efektivnímu zrychlování s elektrickou výpomocí a dobíjení baterie při zpomalování.

Zdroj a foto: Suzuki



Facebook

Nejčtenější

Nahoru