Škoda Kodiaq a Superb mají po testech za polárním kruhem

Nové generace modelů Škoda Superb a Kodiaq úspěšně prošly intenzivním testováním v mrazech za polárním kruhem. Funkce, kvalita a odolnost vozů byly sledovány při teplotách až minus 30 stupňů Celsia. Hlavní důraz byl při těchto testech kladen na jízdní stabilitu, komfort cestujících v extrémně chladných podmínkách a celkovou spolehlivost při dlouhé jízdě v zimě. Vozy musely obstát i v případech, kdy je třeba zvládnout zvýšenou hmotnost způsobenou vrstvou ledu a sněhu.

230511-new-generations-of-kodiaq-and-superb-1_246683b7-1920x1281

Po dokončení zkoušek v extrémních mrazech vstupuje testování nových modelů do závěrečné fáze. Nový Superb a druhá generace modelu Kodiaq budou mít světové premiéry na podzim 2023. Intenzivní testovací jízdy v extrémně chladných podmínkách jsou součástí standardního programu vývoje nových vozidel a automobilka pravidelně provádí takové testy za polárním kruhem.

230511-New-generations-of-Kodiaq-and-Superb-3_629354a4-1920x1281

Čtvrtá generace modelu Škoda Superb a druhá generace SUV Kodiaq nyní prokázaly, že si poradí s každou zimní výzvou. Pod drobnohledem byly všechny části testovaných vozů: podvozek, karoserie, motor, topení i kompletní elektronika. Pro posouzení vlastností vozu při jízdě v zimě zkoumá Škoda Auto vliv sněhu na karoserii i možné vnikání sněhu do motorového prostoru a do sání vzduchu. Všechny mechanické funkce vozu a elektronika musí bezchybně fungovat i při teplotách minus 25 stupňů Celsia. Motor by měl bez problémů startovat i při teplotách blížících se minus 30 stupňům. Všechny dveře, kapota a páté dveře, stejně jako víko palivové nádrže a kryt nabíjecí zásuvky u plug-in hybridních modelů musí být možné otevřít i za takto nepříznivých podmínek.

230511-new-generations-of-kodiaq-and-superb-4_c12de29f-1920x1281

Při jízdě v reálném provozu se hodnotí řada aspektů chování vozu – například jak dobře se vypořádá s rozbředlým sněhem na silnici nebo jak se chovají přední a zadní nárazníky při nárazu do sněhové překážky. Jízda přes velké kusy ledu prověřuje odolnost zavěšení a podvozku jako celku. Testovací jezdci zjišťují, jak se vozidla chovají na zledovatělých a zasněžených vozovkách a jak dobře fungují asistenční systémy. Součástí zkoušek je také hodnocení jízdní dynamiky, účinnosti pohonu všech kol i funkčnosti a jízdního komfortu zavěšení. Testovací jezdci kontrolují, zda převodovka řadí bezchybně nebo zda fungují stěrače a ostřikovače. Testuje se i osvětlení vozidla v noci a akustické vlastnosti zamrzlých částí. Vysokonapěťové baterie vozů s plug-in hybridním pohonem jsou nabíjeny ve zmrzlém stavu a následně se zjišťuje maximální dojezd. Pro přesné posouzení odolnosti vozidel v zimních podmínkách najezdí testovací jezdci desítky tisíc kilometrů.

Testovací program se zabývá také mnoha funkcemi interiéru, například výkonem topného systému při extrémně nízkých venkovních teplotách a úrovní tepelného komfortu. Testovací jezdci rovněž kontrolují, zda se okna mlží a jak rychle je lze odmrazit. Dále vyhodnocují, zda vyhřívání sedadel, volantu, vnějších zpětných zrcátek a čelního a zadního skla funguje podle očekávání. Testují také nezávislé topení, pokud je jím vůz vybaven. Kromě toho zkoumají, jak dobře reaguje centrální dotyková obrazovka, když teplota v interiéru vozidla klesne pod bod mrazu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru