Nová generace Fordu Ranger přichází

Aktuální Ranger je na evropském trhu lídrem svého segmentu a letos od začátku roku do konce září zaznamenal nový prodejní rekord, když si připsal 45 539 prodaných vozů a tržní podíl 39,9 procenta. V Evropě zahájí Ford příjem objednávek na novou generaci Rangeru ve druhé polovině roku 2022 s tím, že první vozy budou zákazníkům dodány začátkem roku 2023.

2022Ford_NextGenRanger_Wildtrak_Front3QTR_motion_sand

Projekt nové generace Rangeru řídilo australské vývojové středisko Fordu. Jeho mezinárodní tým však spolupracoval s kolegy z celého světa, a to jak na zakomponování nejnovějších technických a bezpečnostních řešení Fordu, tak na konstrukci a testování podle nejpřísnějších standardů.

Vizuálně je Ranger nové generace výrazný a sebejistý. Exteriér využívá globální designové tvarosloví značky Ford pro pick-upy. Podobu předních partií definuje nová maska a světelný podpis ve tvaru písmene C. Na bocích jsou patrné výraznější lemy blatníků, které vozu opticky udělují pevný postoj. Poprvé Ford Ranger nabídne maticové LED světlomety. Zadní svítilny navazují na charakteristický vzhled předních světlometů. Interiér s prémiovými měkčenými materiály je pojatý ve stylu osobních vozů. Dominuje mu na výšku orientovaná dotyková obrazovka komunikačního a zábavního systému SYNC 4.

Pod novou karoserií je vylepšený podvozek. Rozvor náprav i rozchod kol se mezigeneračně zvětšily o shodných 50 mm. Nová konstrukce přední části vytvořila v motorovém prostoru více místa pro nový šestiválcový motor a do budoucna umožní případnou zástavbu jiných typů pohonu. Zároveň přivádí více vzduchu k chladiči, který tak může účinněji regulovat teplotu motoru při jízdě s přívěsem nebo těžkým nákladem.

2022Ford_NextGenRanger_Wildtrak_Rear3QTR_motion_sand

Zákazníci požadovali více síly pro tahání těžkých přívěsů a jízdu v extrémním terénu, vývojový tým proto pro Ranger uzpůsobil osvědčený vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l. Je to jeden ze tří přeplňovaných vznětových motorů, které budou od zahájení prodeje k dispozici. 

Ranger nové generace se bude vyrábět rovněž se vznětovým řadovým čtyřválcem 2,0 l, a to v provedení s jedním i dvěma turbodmychadly. Varianta s jedním turbodmychadlem bude nabízena ve dvou stupních výkonu a její hospodárnost ocení zejména menší firemní zákazníci a provozovatelé vozových parků užitkových vozidel.

Konstruktéři posunuli přední kola o 50 mm dopředu a o stejnou hodnotu zvětšili jejich rozchod, což zlepšilo přední nájezdový úhel i křižitelnost náprav. Zároveň posunuli zadní tlumiče pérování dále od podélné osy vozu a dosáhli tak lepšího komfortu odpružení na silnici i v terénu. Zákazníci se budou moci rozhodovat mezi dvěma typy pohonu všech kol – elektronicky přiřaditelným (i za jízdy) a nově zkonstruovaným stálým pohonem. Vyproštění vozidla zapadnutého v terénu usnadní dvě velká vyprošťovací oka v předním nárazníku.

2022Ford_NextGenRanger_XLT_Interior_RHD

V interiéru se uživatelská zkušenost točí okolo rozměrné středové obrazovky s úhlopříčkou 10,1, popřípadě 12 palců (25,7, resp. 30,5 cm). Doplňuje plně digitální přístrojový štít a běží na ní nejnovější palubní systém Fordu, SYNC 4, s uživatelsky přívětivým ovládáním komunikačních, zábavních a informačních funkcí. Zabudovaný modem FordPass Connect zajišťuje online připojení a umožňuje propojit vůz s mobilní aplikací FordPass, jejímž prostřednictvím lze na dálku spustit motor, ověřit stav vozu nebo ovládat jeho zámky.

Řada ovládacích prvků souvisejících s jízdou se přesunula z palubní desky a středové konzoly do vyhrazené sekce systému SYNC. Vstoupit do ní lze jediným stiskem tlačítka a řidič zde může vedle volby jízdních režimů také sledovat údaje relevantní pro jízdu v terénu – mimo jiné práci hnací soustavy, úhel natočení předních kol nebo příčný i podélný sklon vozu.

Obrazovka je současně propojena se soustavou kamer 7pokrývajících prostor okolo vozu v rozsahu 360 stupňů, což významně usnadňuje manévrování na parkovištích i v členitém terénu. Prostřednictvím dotykové obrazovky či aplikace FordPass lze ovládat nové zónové vnější osvětlení, které zákazníci ocení při práci, kempování či dalších aktivitách za tmy. Díky přítomnosti modemu FordPass Connect je nový Ranger do budoucna připraven na bezdrátové softwarové aktualizace Ford Power-Up.

K praktickým detailům zohledňujícím potřeby zákazníků patří nová odolná krytina ložné plochy z plastu. Vedle samotné podlahy chrání i kolena zákazníků, protože klečet na ní je pohodlnější než na tvrdé ocelové ploše. Přibyly i další uvazovací oka k zabezpečení nákladu a za pružnými plastovými krytkami při okrajích korby lze nalézt kotevní body pro upevnění krytu korby či dalšího aftermarketového příslušenství.

2022Ford_NextGenRanger_XLT_workbench

Ranger nové generace dále nabízí nový systém dělících přepážek, usnadňujících přepravu nákladu různého tvaru a velikosti od řeziva po kufry s nářadím. Pomocí soustavy velmi pevných pružinových úchytů, které se připevní do kolejnic přišroubovaných na obou stranách nákladového prostoru, mohou majitelé navíc vytvořit menší oddíly pro uložení předmětů, jež by se jinak musely přepravovat v kabině. Víko korby poslouží jako mobilní pracovní stůl. Díky kapsám na upevňovací svorky a integrovanému pravítku na něm lze měřit a řezat materiál.

Zónové osvětlení, ovládané přes palubní systém SYNC nebo aplikaci FordPass, zajišťuje osvětlení celého okolí vozu. Osvětlením je vybaven rovněž nákladový prostor, což umožňuje dokončit práci i při ubývajícím světle.

Výroba nové generace Rangeru se rozběhne v první polovině roku 2022 v Thajsku a Jižní Africe.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru