Zdražování už masivně zasáhlo i trh ojetin

Nedostatek materiálu, inflace i dlouhodobé dopady pandemie prý komplikují výrobu nových automobilů. Následkem toho všichni berou útokem i trh ojetých vozů, nabídka se tenčí a ceny rostou. Samozřejmě se tedy očekává další nárůst cen ojetin. V případě zájmu o obměnu vozového parku se obecně doporučuje urychlit proces nákupu.

10960159_print

 

Česká republika aktuálně prochází plošným zdražováním. Meziroční míra inflace aktuálně činí 3,4 % a růst cen hned tak nezpomalí. Komplexní zdražení se nevyhnulo ani automobilům, které zaznamenalo meziroční růst o 5,4 %. Jedním z odvětví, kde je nutné si sáhnout mnohem hlouběji do kapsy, je průmysl. Podle údajů Českého statistického úřadu ceny průmyslových výrobců u nás vzrostly meziročně o 7,8 %.

A právě vysoké ceny základních surovin stojí za tím, že v procesu výroby automobilů začínají chybět některé komponenty. Nejen, že tato skutečnost brzdí a celkově komplikuje dodání nových vozů na trh, ale také rapidně zvyšuje jejich pořizovací ceny. A co Čechům zbývá? Stále častěji se uchylují k nákupu ojetých aut. Rostoucí poptávka po ojetinách má však za následek úbytek i těchto vozů na trhu. Podle zjištění analytiků začne brzy být nedostatek ojetin vážný. Trvat přitom může ještě několik dalších měsíců, neboť velké leasingové společnosti hlásí z nouze prodlužování smluv současným majitelům. Mladé ojeté automobily nakoupené na operativních leasing či pronájem se tak nedostanou na trh.

Situace na trhu ojetin může totiž být velmi obdobná jako u nových automobilů. Těch bylo v České republice letos v červenci registrováno 18 405, což je například v porovnání s rokem 2019 o 15,6 % méně. Nedostatek vozů, ať už nových či ojetých, zvyšuje jejich ceny, které v průměru mohou činit i desítky tisíc korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru