Byla zahájena výroba plug-in hybridního modelu Kia Sorento

Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití ekvivalentní čistě elektrický dojezd (EAER) až 57 km (podle WLTP). Při jízdě v městském provozu pak dojezd na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city).

KIA_Sorento_PHEV_výroba

Majitelé tohoto modelu budou oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace.

Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI, jenž disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak nabídne kombinovaný maximální výkon 265 k, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.

Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iont polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh. Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.

O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3″ plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25″ dotykový displej infotainmentu, spojený s technologií palubní konektivity Kia ‚UVO Connect‘.

Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou. Akumulátorový modul je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě  uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele.

Palivová nádrž o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.

Vůz se tento týden začal vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Ta se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru