BMW 850i xDrive Coupé – Vášeň v novém pojetí – test

V modelové nabídce BMW došlo před nedávnem k menší rošádě a v nabídce se objevilo kupé řady 8. Už z jeho vzhledu bylo jasné, že emoce jsou naladěny na sportovní strunu. Zároveň ale automobilka prozradila, že jej vyvíjela souběžně se závodním speciálem M8 GTE, takže se máme na co těšit i za volantem.

BMW 8 kupe velka

Vyrábí se ve stejném závodě jako luxusní limuzína řady 7 a co do velikosti s ní směle soupeří. Na délku měří skoro 4,9 metru, výška 1,3 metru ale napovídá, že linie budou vskutku dynamické. Ostatně osmička znamenala u BMW vždycky mimořádné sportovní modely, stačí se podívat třeba na i8, případně do minulosti na Z8. Na přídi zaujmou obrácené ledvinky, což je trend dnešních BMW. Masivní přední nárazník s velkými otvory sání a hodně úzké světlomety dodávají sebevědomý až dravý výraz. Zahlédnete-li ve svítilnách tenké modré proužky, znamená to, že využívají moderní laserovou technologii, díky níž se svítivost zvětšila na 600 metrů.

Skutečně působivý je profil – dlouhá kapota, nízká linie střechy, decentní spoiler na víku kufru a černá kola s nízkými pneumatikami tvoří oku lahodící celek. Záď je rozhodně jiná, než jsme u BMW zvyklí. Tady se linkami a prolisy nešetřilo. Difuzor je vysoký a po obou okrajích má rozměrné ploché koncovky výfuku, velké vzduchové kapsy pro lepší aerodynamiku definují spodní boky nárazníku a prolisy pro umístění registrační značky přidávají další komplikovanou plochu. V reálu to ale působí o dost štíhleji než fotce, kde se zdá být záď dost vysoká a složitá. O tom, že s tímhle autem vzbudíte rozruch, není pochyb.

Interiér už je o něco méně expresivní a drží linii současných BMW. Znamená to, že přístrojový štít zobrazuje virtuální ukazatele s hranatými okraji, jaké jsme viděli například už v X5 nebo X7. Středový panel nese na vrcholu velký displej infotainmentu a dvě řady tlačítkových ovladačů pro nastavení klimatizace a médií. Tlačítka ale přibyla dál na konzole vedle řadicí páky, která má hlavici s „diamantovým výbrusem“. Spínači v horní části se vypíná stabilizační systém, start/stop a ovládá parkovací asistent a kamerový systém. Předěl mezi spínači tvoří startovací tlačítko a ve spodní části se volí jízdní režim. Toto rychlé klávesové ovládání je docela praktické, mnohem svižnější než u některých značek používaná volba přes rozhraní nebo dotykový displej. Nechybí samozřejmě ani známé kolečko ovladače iDrive, tentokrát s ozdobným stříbřitým okrajem.

BMW 8 kupe (3)

Komfortní sportovní sedadla s elektrickým ovládáním a nastavitelností v mnoha parametrech včetně bederní opěrky byla v testovaném vozu provedena v kůži v hnědo černé kombinaci, nástup pro cestující v druhé řadě usnadňuje možnost snadného sklopení sedadla spolujezdce. V druhé řadě není sice místa nazbyt, ve voze určeném pro páry bez závazků nebo singly ale mnohem víc oceníte možnost sklopení páčkou ze zavazadlového prostoru, a to v dělení 50:50. Zvětšíte tak základní objem zavazadelníku 420 litrů, například kvůli přepravě sportovního náčiní.

To hlavní ale přichází až po nastartování – pod kapotou zaburácí osmiválec s výkonem 530 koní a neskutečným točivým momentem 750 Nm. Jedná se o agregát o objemu 4,4 litru s přepracovanou přeplňovací technologií M Performance TwinPower Turbo. Pracuje s dvěma dvoukomorovými turbodmychadly s mezichladiči, která jsou umístěna mezi řadami válců. Pro jeho zvuk a dokonalou okamžitou reakci na plyn byste byli ochotni jezdit každý den stovky kilometrů po dálnicích bez rychlostního limitu, kde dokáže naplno rozvinout svůj výkonový potenciál. Nemluvě o zrychlení z nuly na stovku za 3,7 sekundy a o skvělé spolupráci s automatickou převodovkou Steptronic. Během redakčního testu jsme zaznamenali spotřebu 11,7 l/100 km, tabulková hodnota v kombinovaném provozu je 9,8 l/100 km. Pohon všech kol xDrive a elektronický zadní diferenciál zaručí trakci a výkon v zatáčkách, jízdní styl podpoří adaptivní podvozek s možností nastavit si režim Sport hned ve třech konfiguracích – Standard, Plus a Individual. Jsou zde samozřejmě i možnosti režimů Comfort, případně ECO Pro. Plejáda asistenčních systémů se v BMW řady 8 staví takřka do role „kopilota“ a budou se hodit na dlouhých cestách stejně jako konektivita.

Testovaný model:

BMW 850i xDrive Coupé

motor:  zážehový osmiválec 4395 cm3

výkon: 390 kW/530 k při 5500 – 6000 ot./min.

točivý moment: 750 Nm při 1800 – 4600 ot./min.

rozměry:  délka 4851 mm, šířka 1902 mm, výška 1346 mm

rozvor náprav: 2822 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru