Oba vozy Porsche 919 Hybrid ponesou v sezóně 2017 jako obhájci titulu mistra světa ve vytrvalostních závodech FIA, jehož vrcholem je závod 24 hodin Le Mans, startovní čísla 1 a 2. Účast dvou vozů a jmenování nových členů posádek potvrdili pořadatelé FIA a ACO na tiskové konferenci.
O hybridní závodní vůz se startovním číslem 1 se podělí Neel Jani (33, Švýcarsko), André Lotterer (35, Německo) a Nick Tandy (32, Velká Británie). Jani je úřadujícím mistrem světa a vítězem závodu Le Mans z roku 2016. Lotterer se stal světovým šampionem v roce 2012 s vozem Audi a má za sebou zkušenost tří celkových vítězství. Tandy patřil v roce 2015 k vítěznému mužstvu Porsche v Le Mans. Za volantem druhého vozu se startovním číslem 2 se vystřídá Timo Bernhard (36, Německo), mistr světa z roku 2015, s Novozélanďany Earlem Bamberem (26) a Brendonem Hartleyem (27). Bamber zvítězil v roce 2015 spolu s Tandym v Le Mans, Hartley se stal ve stejném roce spolu s Bernhardem mistrem světa ve vytrvalostních závodech.
Porsche komplexně přepracovalo prototyp vozu 919 Hybrid třídy 1 o výkonu až 900 koní (662 kW) a do sezóny 2017 nastoupí s cílem zvítězit potřetí za sebou v závodě 24 hodin Le Mans a v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA. Nově vyvinutý prototyp představí Porsche 31. března na okruhu Autodromo Nazionale di Monza. Na italské závodní trati se pak 1. a 2. dubna pojede prolog seriálu ve vytrvalostních závodech FIA, kde všechny týmy společně absolvují oficiální testovací jízdy. Šéf týmu Andreas Seidl bude i nadále zastávat funkci prozatímního technického ředitele.
Díky nastaveným předpisům upravujícím účinnost pro třídu prototypů LMP1 je seriál WEC pro Porsche ideální platformou, díky níž se společnost v roce 2014 vrátila mezi špičku motoristického sportu. Pravidla ponechávají konstruktérům nezvykle volné pole působnosti pro využití různých koncepcí pohonů a vyžadují pokrokové technologie jako hybridní pohony, downsizing motoru při zachování vysoké účinnosti a důsledné využívání odlehčených konstrukcí. WEC je tak pro společnost
Hybridní pohon vozu Porsche 919 spojuje technologii downsizingu s přeplňováním turbodmychadlem s účinným přímým vstřikováním benzínu dvoulitrového čtyřválce a lithium-iontovou baterii k akumulaci elektrické energie ze dvou různých systémů rekuperace (brzdná energie z přední nápravy a energie z výfukových plynů). Vůz 919 Hybrid je jediný prototyp, který získává energii nejen při brždění, ale i při zrychlování. Dosahuje systémového výkonu více než 900 koní (662 kW) a je pro Porsche velkou inspirací pro vývoj silničních sportovních vozů. Nejvýraznějším příkladem je 800-voltová technologie použitá v konceptu Mission E poháněném čistě elektřinou. Tato technologie umožňuje mimo jiné extrémně krátkou dobu nabíjení. Čtyřdveřová studie sportovního vozu půjde do sériové výroby ještě před koncem desetiletí.
Kalendář akcí
- března představení Porsche 919 Hybrid v Monze (IT)
1./2. dubna prolog v Monze (IT)
- dubna 6-hodinový závod na okruhu Silverstone (GB)
- května 6-hodinový závod na okruhu Spa-Francorchamps (BE)
- června testovací jízdy v Le Mans (FR)
17./18. června závod 24 hodin Le Mans (FR)
- července 6-hodinový závod na okruhu Nürburgring (DE)
- září 6-hodinový závod v Mexiku (MX)
- září 6-hodinový závod na okruhu v Austinu (Texas, USA)
- října 6-hodinový závod na okruhu Fuji International Speedway (JP)
- listopadu 6-hodinový závod na okruhu v Šanghaji (CN)
- listopadu 6-hodinový závod na okruhu v Bahrajnu (BH)