Ford Ranger – nová verze terénního pick-upu je v ČR

Ford Ranger, aktuálně nejprodávanější vůz svého v segmentu v Evropě i v ČR, přichází s novým, modernějším vzhledem přední části vozu a také s karosářskou úpravou v zadní části.

SONY DSC

Vyšší bočnice zdůrazňují optickou mohutnost nového Rangeru, současně však vytvářejí více prostoru pro náklad. Rozměrné světlomety, velká vnější zpětná zrcátka a robustní lemy blatníků sjednocují vzhled všech nabízených provedení a pomáhají zdůraznit agresivně sportovní vzezření Rangeru. Luxusní verze Wildtrak pak rozvíjí vzhled Rangeru ještě dále za pomoci jedinečného barevného předělu na přední části. Designéři zde vytvořili zvýrazňující linii, s níž kontrastuje spodní mřížka. Stejný barevný odstín byl použit rovněž na vnějších zpětných zrcátkách, klikách dveří a bočních ventilačních otvorech. Od ostatních verzí se Wildtrak liší také osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, střešním nosičem a exkluzivními emblémy Wildtrak.

SONY DSC

Interiér nového Rangeru byl přepracován, takže se teď ještě více blíží vnitřnímu prostředí moderního osobního vozu, zůstala mu ale potřebná robustnost. Vrcholem nabídky je znovu interiér verze Wildtrak odrážející sportovní vzezření exteriéru. Sedadla jsou potažená kombinací kůže a tkaniny s ventilovanými sekcemi, inspirované sportovním oblečením. Na druhé řadě sedadel verze Double Cab se pohodlně usadí tři dospělí cestující.

Zájemci o nový Ford Ranger mohou volit mezi dvěma zážehovými motory Ford Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail, které spolupracují s novými šestistupňovými převodovkami.

Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka a pro český trh se nový Ranger dodává výhradně s pohonem 4×4.

SONY DSC

Výrazně nižší spotřeba paliva i emise CO2 jsou společné všem variantám nového Rangeru, motorizace 2.2 TDCi dosahuje 6,5 l/100 km a 171 g/km.

Nová šestistupňová samočinná převodovka nabízí dva jízdní režimy. „Normal“ je přizpůsobený pro maximální cestovní komfort a co nejnižší spotřebu. Přesunutím páky do polohy „Performance“ aktivuje řidič dynamičtější režim, v němž převodovka řadí později a umožní také ruční volbu rychlostních stupňů pohybem volicí páky dopředu nebo dozadu.

Bezpečnostní struktura je tvořena karoserií se značným podílem vysokopevnostních ocelí a novým rámem, který pohlcuje energii kolize. Ranger disponuje také mnoha technologiemi aktivní bezpečnosti, které pomáhají nehodám předcházet. Klíčovým prvkem je zde elektronický stabilizační program ESP. Při vývoji nového Rangeru přihlížel Ford k bezpečnosti chodců. Výsledkem je pět hvězdiček Euro NCAP.

SONY DSC

K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 230 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem. Ranger se pyšní také působivou schopností překonávat vodní toky – hodnota brodivosti až 800 mm patří mezi srovnatelnými pick-upy k nejlepším.

Všechny model jsou osazeny osvědčenou elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli za jízdy do rychlosti 120 km/h přepínat mezi režimy 4×2 a 4×4 ovladačem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, je v záloze ještě redukovaný převod. V průchodu náročným terénem pomáhá i elektronická závěra zadního diferenciálu, na přání je možno mít i klasickou mechanickou uzávěrku.

V opravdu náročném terénu zvýší řídící elektronika odpor plynového pedálu a sníží jeho citlivost, aby zabránila neúmyslné akceleraci v důsledku nekontrolovaných pohybů chodidla při přejezdu velkých nerovností. Prudké sjezdy pak řidiči pomůže zvládnout automatický Asistent pro sjezd, který udržuje konstantní rychlost a dovoluje řidiči soustředit se na práci s volantem.

 

SONY DSC

Nový Ford Ranger je vybaven systémem SYNC 2, který umožňuje řidiči i členům posádky připojit jejich mobilní zařízení k systémům vozu a přehrávat si třeba hudbu ze svého iPhonu. Stejně tak umožňuje SYNC 2 hlasové ovládání mnoha funkcí vozu, od nastavení teploty interiéru přes zadání cíle v navigaci až po vytáčení čísel z mobilního telefonu bez dotyku řidičovy ruky.

Kromě toho je nový Ford Ranger vybaven dalšími elektronickými bezpečnostními systémy, jako je např. automatická výstraha (či korekce) při opuštění jízdního pruhu, čtení dopravních značek, couvací kamera, asistent pro rozjíždění do kopce, systém hlídající řidičovu bdělost, atd.

Na českém trhu se nový Ford Ranger prodává ve verzích výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak, a to jako dvoumístný Single Cab, 2+2místný Super Cab a pětimístný Double Cab.

Jeho cena na českém trhu začíná částkou 491 900 Kč bez DPH.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru