Nové MINI John Cooper Works Cabrio drží DNA značky – krátké převisy, mohutná kola, chladič s výrazným „grilem“ a sportovní detaily jako nástavce prahů a agresivní nárazníky. Střecha je plátěná – vytváří čistý tvar, který nenarušuje proporce auta. Barvy v kombinaci s doplňky podtrhují sportovní charakter.

Přechod na novou generaci nezměnil zásadně rozměry, ale citelně vyladil podvozek, zesílil konstrukci a modernizoval interiér i výbavu. Nová verze má širší rozchod kol, lepší tuhost, vylepšené odpružení – v praxi to znamená dravější reakce a menší houpačku v zatáčkách.

Interiér
Uvnitř dominuje kulatý centrální displej a sportovní sedadla. MINI pokračuje v tradičním „experiences“ režimu – různé obrazovky, barevná schémata a efekty dle jízdního stylu. Při stažené střeše prakticky nevidíte v zrcátku auta, která jsou za vámi – střecha zasahuje do výhledu vzad. Vůz je určen pro čtyři osoby, ale prostor pro nohy vzadu je omezený – pokud nejde o krátkou jízdu nebo menší cestující.

Motor
Pod kapotou je 1,998 cm³ čtyřválec s výkonem 170 kW (231 koní) a 380 Nm točivého momentu. Díky tomu je zrychlení z nuly na stovku za 6,4 s, maximálka pak 245 km/h. Automatická převodovka je sedmistupňová dvouspojková (auto už nelze objednat s manuálem). Zvuk motoru dává sportovní jízdě příjemný doprovod – decentní, ale znatelný.

Jízdní vlastnosti
JCW Cabrio je díky krátkému rozvoru a tuhému podvozku velmi hbitý. Řízení reaguje ostře, změna směru je rychlá, auto působí jako zábavný „pracovní nástroj“ pro řidiče. Při jízdě po dobrých silnicích je podvozek pevnější, koleje nebo menší nerovnosti už však jsou cítit. Karoserie při stažené střeše je celkem stabilní, ale při bočním větru, vyšší rychlosti či hrubším povrchu vozovky se projeví určité chvění.

Technologické vychytávky
Mezi moderní prvky patří zmíněné režimy zobrazení „experiences“, které proměňují vizuál ovládacích prvků podle stylu jízdy. Střecha je elektrická, složí se za cca 18 s (i při rychlosti až 30 km/h). Pokud si přejete jen částečné otevření, střechu lze vysunout až o 40 cm jako otevřené střešní okno. Adaptivní tlumiče a sportovní režimy – to dělá z auta malé sportovní potěšení.

Spotřeba
Oficiální kombinovaná spotřeba WLTP pro verzi JCW Cabrio je 6,8 l/100 km. Po týdenním testu nám počítač ukazoval hodnoty mezi 7,6 až 8,6 l/100 km při svižnějším stylu jízdy a vyšších rychlostech. Dojezd kolem 450 km je dosažitelný spíše při klidné jízdě a příznivých podmínkách; při sportovnějším tempu se dojezd zkrátí.

Cena
Cena základního modelu MINI JCW (hatchback) startuje na 959 400 Kč, verze kabriolet má cenu minimálně 1 073 800 Kč.
MINI JCW Cabrio je auto, které neslibuje universální komfort, ale nabízí intenzivní jízdu. Malé, obratné, s parádním motorem a zvukem.
Text a foto: Josef Žídek









