Cupra překvapuje české fanoušky aut a lodí nečekaným zážitkem. České zastoupení značky spustilo v rámci exkluzivní akce na hladinu Vltavy Floating Terramar, plovoucí verzi modelu Cupra Terramar vyrobenou ve spolupráci značky a Brava Boats, a na palubu nevšedního plavidla pozvalo nejprve české novináře.
Floating Terramar vznikl v rámci globálního partnerství značky s jachtařskými závody Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky. Diváci mohli nevšední plavidlo sledovat při plavbě mezi přístavy Barcelona a Port Vell během prestižní globální akce pro fanoušky jachtingu. Obojživelný Terramar poskytl krátce po světové premiéře sportovního SUV Cupra Terramar populárním online streamerům a influencerům prostorné a komfortní zázemí pro natáčení svých příspěvků z Poháru Ameriky ve vodách Středozemního moře. Nyní zamířil do České republiky, aby se fanouškům značky představil při předváděcích plavbách po Vltavě.
Projekt byl extrémní výzvou. Lodní inženýři ze společnosti Brava Boats, za spolupráce firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení, zkonstruovali pro sportovní SUV speciální hliníkovou spodní část připomínající trimaran a disponující ve vlnách nosností až 2500 kg. Floating Terramar splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, což dokládají úspěšně absolvované přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout. Do celého procesu byli zapojeni také inženýři značky Cupra, kteří pomohli s rozložením hmotnosti a optimalizací vyváženosti vozidla. Jejich hlavním úkolem však bylo vyvinout systémy pro ovládání vozu i lodi, protože plavbu si posádka – ve složení profesionální kapitán na sedadle řidiče a až 4 cestující – užívá v pohodlí interiéru obojživelného Terramaru.
Elektronické ovládací prvky pro manévrování a pohon, navržené speciálně pro lodě, byly integrovány do přístrojové desky a fungují nezávisle na voze. Nově navržená přístrojová deska zahrnuje i režimy pro plavbu a umožňuje ovládat spodní část, aniž by tím utrpěl vzhled modelu. Tyto úpravy zajišťují hladký přechod mezi funkcemi vozu a spodní části pro plavbu, takže posádka může i na vodě řídit plavidlo přímo z interiéru vozidla při zachování ostatních funkcí vozu.
Vůz Cupra Terramar, konkrétně v exkluzivní limitované edici America’s Cup, je k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty.
Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším výkonem 20 kW (27 k) a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.
Zdroj a foto: Cupra