Model, který je pilířem prodejů japonské automobilky, má za sebou půl století historie. Přestože se tváří docela nenápadně, vyberou si ji miliony zákazníků. Kromě toho se těší oblibě odborné veřejnosti a sbírá různá ocenění motoristických redakcí. Jaká je současná Corolla s nejnovější generací hybridního pohonu?
Projít generačním vývojem tohoto bestselleru by vydalo na několik stránek, pro seznámení s aktuálním modelem ale postačí, že se jedná o faceliftovanou verzi z roku 2023, která pro modelový rok ´24 dostala nový hybridní pohon již páté generace. Přibyly i další vychytávky, které vylepšily uživatelský komfort. Do testu jsme si vybrali verzi kombi, tedy s obchodním názvem Touring Sports, a to s motorem o objemu 1,8 litru.
Dynamické linie exteriéru trochu krotí uhlazená barva karoserie, jinak je ale zřejmé, že v designu jde Corolla přesně s dobou. Tenké přední světlomety, strukturovaná černá mřížka chladiče, velká kola obutá v pneumatikách s nízkým profilem a elegantní záď sportovního kombi. To celé doplňuje pár stříbřitých lišt, kterých je tak akorát, aby si Corolla zachovala svůj status ideálního rodinného kombíku. Na délku měří 4,65 metru, takže manévrování a parkování nečiní potíže. Objem zavazadelníku 596 litrů zní skvěle, ještě lepší jsou rozměry kufru – délka při sklopených zadních sedadlech dosahuje u kombi verze 1,86 metru, šířka 1,43 metru a výška 0,85 metru. Vysoko otevírané víko umožní naložení velkých předmětů, a tak lze v pohodě převézt třeba i nábytek.
Omlazení interiéru přineslo hlavně novou grafiku a čalounění sedadel. V testovaném vozu se jednalo o kombinaci látky a koženky s atraktivním prošíváním. Kombinace tmavých barev v kabině testovaného auta bude určitě praktická pro rodinu s menšími dětmi, jinak by asi Corolle svědčilo i světlejší provedení. Řidič má k dispozici přístrojový štít uložený v poměrně velké kapličce, což je příjemné z hlediska zastínění ve slunečných dnech, kdy jsme Corollu proháněli po rozpálených českých silnicích. Virtuální kruhové ukazatele a informace mezi nimi simulují tradiční analogové přístroje, na rozdíl od nich je tu ovšem k dispozici řada informací o výměně toků energií, takže je ihned jasné, že se jedná o hybridní pohon. Displej infotainmentu je rozměrný a stojí na vrcholku středového panelu. Řadicí páka automatické převodovky je obšita kůží a pohybuje se v klasické lineární kulise.
Kabina skýtá novinky, které dostala Corolla při poslední modernizaci – nová klimatizace s nanoe-X technologií čištění vzduchu a smart digitální přístup přes chytrý klíč, v němž se dá uložit až pět osobních profilů. Kromě snadného předávání vozu v rámci rodiny se dá tato funkce využít i pro autorizaci servisních techniků. Klíč se dá přes aplikaci spárovat s chytrými telefony s oběma hlavními operačními systémy. Místo klíče tak můžeme auto odemknout jen mobilem.
Pohon zajišťuje pátá generace hybridu, který spojuje motory 1,8 nebo 2,0 litru s elektromotorem. V našem případě se jednalo o motor 1,8, který v hybridním systému poskytuje celkový výkon 140 koní. Z nuly na stovku akceleruje za 9,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. V tabulkách je uvedena kombinovaná spotřeba 4,5 – 4,7 l/100 km, během testu jsme dosáhli hodnoty 4,9 l/100 km. Jízdní vlastnosti jsou u nové Corolly vylepšeny lepší odezvou na plynový pedál a přesnější zpětnou vazbou od řízení. Pro popojíždění v kolonách nebo po městě se hodí hladké rozjezdy a plynulé změny rychlostí. Dálnice sice spolyká víc benzínu, ale ani tady se hybridní Corolla neztratí. Aerodynamický hluk je sice ve vyšších rychlostech znatelnější a zatáčky by mohla vybírat suverénněji, jinak ale tento úsporný kombík znamená pohodlné cestování ve čtyř i pětičlenném složení. Když připočteme vylepšený paket bezpečnostních systémů s novými aktivními pomocníky pro řízení i parkování, není divu, že si jej vybírá tak velké procento zákazníků napříč trhy.
Toyota Corolla v provedení Touring Sports začíná v ceníku na 777 900 Kč, a to přímo za testovanou motorizaci s výkonem 140 koní.
Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá