Tento model je posledním přírůstkem do řady Tonale, se kterou značka vstoupila do světa elektrifikace. Jedná se o vrcholnou verzi řady, která otevírá novou kapitolu proměny Alfa Romeo a kombinuje maximální účinnost a sportovnost. Novinka nabídne v městském cyklu a v ryze elektrickém režimu dojezd přes 80 km, celkový dojezd 600 km a emise 26 g CO2/km.
Tonale Plug-In Hybrid Q4 předznamenává směr, kterým se chce Alfa Romeo ubírat, pokud jde o její pojetí sportovnosti. Má být milníkem v procesu značky nazvaném „od nuly k nule“, který ji transformuje ze značky s nulovým zastoupením elektrifikovaných vozidel na začátku roku 2022 na značku s kompletním portfoliem vozidel s nulovými emisemi do roku 2027.
Hybridní systém kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.3 MultiAir o výkonu 180 koní s šestistupňovou automatickou převodovkou pro pohon předních kol a elektromotor s výkonem 90 kW a točivým momentem 250 Nm pro pohon zadních kol. Lithium-iontová baterie (306 V, 15,5 kWh) poskytuje elektrický dojezd přes 80 km v městském cyklu a více než 600 km v kombinovaném provozu. Nový hybridní motor snižuje emise CO2 na 26 kg/km, což představuje snížení celkových emisí řady o 40 %. Snížila se také spotřeba paliva, která v cyklu WLTP klesla na 1,14 litru na 100 km. Se 7,4 kW nabíječkou trvá plné nabití baterie méně než 2,5 hodiny.
Vozidlo je vybaveno pohonem všech kol Q4. Pohon předních kol zajištuje spalovací motor a pohon zadních kol obstarává elektromotor. Celkovým výkonem 280 k se řadí na vrchol segmentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,2 sekundy, maximální rychlost v ryze elektrickém režimu dosahuje 135 km/h, v hybridním 206 km/h. Pocit z akcelerace umocňuje systémem e-AWD: okamžité nasazení 100 % dostupného točivého momentu elektromotoru přiměje zadní nápravu reagovat okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu.
Funkce D.N.A. byly přepracované s ohledem na specifikaci vozidla. Jediný volič umožňuje řídit pohon Q4 a elektronické ovládání, koordinovat činnost motoru a převodovky a upravovat odezvu.
Režim „Dynamic“ byl navržen tak, aby co nejlépe využil výkon vozidla pomocí specifické kalibrace škrticí klapky, řízení převodovky a ovládání stability, a současně nabídl přímější odezvu volantu. Režim „Natural“ nastavuje pohon do hybridního režimu s pohonem všech kol pro optimalizaci výkonu. Využití spalovacího motoru a elektromotoru je řízené automaticky a umožňuje úsporu energie a paliva bez obětování výkonu. Poslední režim „Advance Efficiency“ byl navržen pro dosažení maximální energetické účinnosti v plně elektrickém jízdním režimu. Je to ideální režim pro cesty do center měst, protože umožňuje plně respektovat dopravní a emisní omezení. Když povolíte plynový pedál, vozidlo pokračuje v jízdě „plachtěním“. Při jízdě z kopce se aktivuje nová funkce eCoasting Descent Control, která udržuje konstantní rychlost 50 km/h (nastavitelná lehkým dotykem plynu nebo brzdy).
Funkce E-Save umožňuje dobíjet nebo udržovat úroveň baterie ve chvílích kdy je spalovací motor zapnutý. Rekuperace pak dovoluje obnovu energie v baterii během všech fází zpomalování a brzdění. Aktivací funkce E-Coasting pak dochází k rekuperaci energie i při zpomalení s nohou mimo brzdový pedál.
U modelu mají premiéru čtyři nové funkce, které rozšiřují služby Alfa Connect:
- E-control: služba umožňuje zákazníkovi ovládat různé funkce související s elektrickým pohonem, jako jsou nabíjení a spuštění klimatizace/topení na dálku přímo z aplikace My Alfa Connect.
- Dynamické mapování dojezdu: tato služba umožňuje řidičům cestovat v klidu, protože velmi názorně ukazuje cíle, kterých mohou dosáhnout s momentálním nabitím baterie, a to jak na mapě navigačního systému, tak v aplikaci My Alpha Connect.
- Vyhledávání nabíjecí stanice: služba umožňuje zobrazit nejbližší veřejné nabíjecí stanice, a to jak na mapě navigačního systému, tak i v aplikaci My Alpha Connect.
- My eCharge: umožňuje použití aplikace My Alfa Connect pro přímý přístup ke službám Free2Move eSolutions pro správu veřejného a soukromého nabíjení. Umožňuje lokalizovat veřejné nabíjecí stanice, kontrolovat způsoby nabíjení, provádět platby, vizualizovat historii nabíjení, spravovat vlastní Wallbox a rozhodovat, kolik elektrické energie je možné využít, případně zvýšit, snížit, pozastavit a znovu aktivovat nabíjení.