Porsche přichází s modernizovaným modelem Cayenne

Značka Porsche důkladně vypilovala své úspěšné luxusní SUV. Nový model Cayenne debutuje s vysoce digitalizovaným konceptem zobrazování a ovládání, novou technikou podvozku a inovativními high-tech funkcemi.

S23_0418

Světlomety HD Matrix LED s vysokým stupněm rozlišení poskytují osvětlení vozovky přizpůsobené každé jízdní situaci, systém kvality vzduchu filtruje znečišťující látky ze vzduchu a zabraňuje jejich průniku do interiéru a vůbec poprvé v Porsche Cayenne mají cestující vpředu vlastní displej infotainmentu – například pro streamování videa během jízdy.

Nový systém Porsche Driver Experience, poprvé představený v modelu Porsche Taycan, se zaměřuje na osu řidiče a optimalizuje ovládání. Funkce, které řidič často používá, jsou umístěny přímo na volantu nebo bezprostředně vedle něj. Například páčka umístěná vlevo pod volantem má nyní další funkce pro ovládání asistenčních systémů řidiče. Páčka voliče automatické převodovky v novém Cayenne je nyní na palubní desce. Na nové středové konzole tak vznikne prostor pro úložné prostory a velký ovladač klimatizace v elegantním designu černého panelu. Velké, snadno přístupné ovládací prvky v kombinaci s mechanickými spínači klimatizace a haptickým ovladačem hlasitosti zajišťují optimální ovladatelnost a rafinovaný vzhled. Klíčovým prvkem nového Porsche Driver Experience je správná rovnováha mezi digitálními a analogovými prvky.
S23_0438

Přepracovaný kokpit modelu Cayenne poprvé zahrnuje plně digitální 12,6palcový přístrojový štít s takzvaným zakřiveným a volně stojícím designem a variabilními možnostmi zobrazení. Na přání je k dispozici optimalizovaný head-up displej. Standardně dodávaný 12,3palcový centrální displej Porsche Communication Management (PCM) je harmonicky integrován do nové palubní desky a poskytuje přístup ke všem relevantním funkcím vozidla. Nativní aplikace jako Spotify a Apple Music jsou k dispozici pro optimalizaci konektivity. Nový 10,9palcový displej je nyní poprvé k dispozici pro stranu spolujezdce.

Porsche standardně vybavuje model Cayenne ocelovými pružinami včetně aktivních tlumičů Porsche Active Suspension Management (PASM). Nové tlumiče s technologií 2 ventilů a tím i oddělených odskokových a kompresních stupňů umožňují optimalizovaný výkon ve všech jízdních situacích. Zejména komfort při nízkých rychlostech, ovladatelnost při dynamickém průjezdu zatáčkami a eliminace náklonů byly výrazně vylepšeny. Zážitek z jízdy lze povýšit novým adaptivním vzduchovým odpružením s dvoukomorovou technologií se 2 ventily. To zlepšuje zážitek z jízdy díky měkké charakteristice odpružení, stabilizuje vozidlo a zjednodušuje jízdní vlastnosti a ovládání v terénu – ve srovnání se standardním odpružením i s předchůdcem. Adaptivní vzduchové odpružení zároveň zlepšuje přesnost a výkon při jízdě a „krotí“ pohyby karoserie v dynamických jízdních situacích. Podvozek také nabízí ještě ostřejší rozlišení mezi jízdními režimy Normal, Sport a Sport Plus.

V Evropě debutuje nové Porsche Cayenne se třemi různými verzemi motoru. Rozsáhlé zdokonalení čtyřlitrového motoru V8 biturbo, vyvinutého společností Porsche, nahrazuje předchozí motor V6 v novém Cayenne S. S maximálním výkonem 349 kW (474 k) a točivým momentem 600 Nm – o 25 kW (34 k) a 50 Nm více než jeho předchůdce – zrychlí SUV i SUV kupé na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 273 km/h. Vstup do světa modelu Cayenne přichází s optimalizovaným třílitrovým přeplňovaným motorem V6. Nyní generuje 260 kW (353 k) a 500 Nm, což je o 10 kW (13 k) a 50 Nm více než dříve.

S23_0398

Šestiválcový motor tvoří také základ pohonu modelu Cayenne E-Hybrid. V kombinaci s novým elektromotorem, který byl posílen o 30 kW na 130 kW (176 k), se kombinovaný výkon zvyšuje na 346 kW (470 k). Díky vysokonapěťovému akumulátoru s kapacitou zvýšenou ze 17,9 kWh na 25,9 kWh v závislosti na úrovni výbavy je nyní možný čistě elektrický dojezd podle WLTP až 90 kilometrů. Nová palubní nabíječka o výkonu 11 kW nyní zkracuje dobu nabíjení u vhodného zdroje energie na méně než dvě a půl hodiny, a to i přes zvýšenou kapacitu akumulátoru.

Mimo EU je specifikace Turbo GT, navržená pro maximální výkon na silnici, stále vrcholným modelem v nabídce na většině trhů Porsche. Je k dispozici výhradně jako kupé a těží ze všech optimalizací a inovací modelové řady. Kromě toho se výkon čtyřlitrového motoru V8 biturbo modelu Turbo GT zvýšil o 14 kW (19 k) na 485 kW (659 k). Cayenne Turbo GT zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy, maximální rychlost je 305 km/h.

Nové modely je možné objednávat již nyní, dodávky v Evropě začnou v červenci 2023.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru