BMW 230e Active Tourer – Vyšší výkon, dojezd i rychlost nabíjení – test

Svým založením je Active Tourer „dvojkové“ řady rodinné auto, plug-in hybridní technologie mu dodala ekologický aspekt a oproti předchůdci narostl ve vnějších rozměrech. Kolik dojede čistě na elektřinu? Jak mu svědčí pohon všech kol zajišťovaný elektromotorem?

BMW 2 Active tourer (3)

Pro jeden z mála modelů BMW, které mají poháněnou přední nápravu, byl mezníkem rok 2021, kdy přišla na trh nová generace. V té době pouze se spalovacími motory, nedávno se ale přidaly i dvě hybridní verze, z nichž jsme vyzkoušeli tu silnější. Ta disponuje 326 koňmi celkového výkonu. Vskutku velmi slušná výbava pro auto, u něhož automaticky předpokládáte spíš poklidnou jízdu s dětmi. Dlužno připomenout, že skutečně plného výkonu si užijete v případě, že jsou akumulátory dostatečně nabité, k tomu ale až později.

Řada 2 Active Tourer má na svém kontě víc než 430 000 prodaných vozů a nová generace usiluje o další významné milníky. Jednou ze změn je zvětšení na délku, šířku i výšku, a to od dvou do tří centimetrů. Podstatné ovšem je, že konstrukční úpravy a větší podíl hliníku přinesly žádané odlehčení. I když je pravda, že k poměrně vysoké celkové hmotnosti (1 920 kg dle technického průkazu) zase svůj díl dodala baterie, bez níž se plug-in hybridní vůz neobejde. U baterie stojí za to se pozastavit, protože se zvýšil její využitelný energetický obsah na 14,9 kWh a tím i dojezd čistě na elektřinu – měl by dosáhnout až 80 kilometrů. To se během testu téměř podařilo – ujeli jsme takto 75 kilometrů. Kromě toho se zvýšil maximální nabíjecí výkon na 7,4 kW, to je dvojnásobek oproti předchůdci. Díky tomu akumulátory nabijete z nuly na plnou kapacitu asi za 2,5 hodiny. Zbývá dodat, že baterie je uložena nízko pod podlahou, aby neubírala místo v kabině, a také přispívá ke snížení těžiště a lepší stabilitě auta.

BMW 2 Active tourer (5)

Kabina hybridu se od běžného modelu neliší, přičemž testovaná verze v provedení sedaček v černé kůži působila mimořádně luxusně díky modrému prošívání a tmavému stropu. Možnost nastavení sedadel přesně podle potřeby je jedním z neopominutelných benefitů bavorské značky, a tak kromě nastavitelného sedáku a výrazného bočního vedení oceníte i výborné opěrky hlavy. Vzhledem k celkové  délce vozu necelých 4,4 metru potěší možnost posouvat zadní lavici i nastavit sklon opěradel. Pro rodinné cestování s menšími dětmi je tu místa dost a vyhovující je i zavazadelník, který v případě hybridního modelu nabízí základních 406 litrů objemu. Pro pohodu na palubě je praktická dvouzónová klimatizace ve standardu a elektrické ovládání víka kufru.

Už při minulém testu verze se spalovacím motorem se nám jevilo jako dobré řešení sjednocení výšky displeje před řidičem i obrazovky infotainmentu. Oba monitory jsou teď v jednom pásu, přičemž naklonění palubní desky směrem k řidiči zaručuje přívětivou ergonomii. Na „špičaté“ řešení ciferníků jsme si už u BMW zvykli, tady se zobrazuje jeden ciferník se všemi potřebnými údaji. Automatická převodovka se ovládá spínačem na středové konzole, na níž tentokrát nehledejte „kolečko“ infotainmentu iDrive z jiných modelových řad. Ovládání tady zajišťuje dotykový displej. Hodí se USB vstupy, stejně jako praktický držák mobilu nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

BMW 2 Active tourer (2)

Plug-in hybridní verze jsou poháněny tříválcem o objemu 1,5 litru, ta výkonnější disponuje 150 koňmi, k nimž se přidává výkon elektromotoru 177 koní. Celkem systém poskytne 326 koní. Dojezd čistě na elektřinu nás potěšil, zkusili jsme i jízdu s nenabitou baterií, kdy se spotřeba pohybovala kolem šesti litrů. O moc zajímavější je ale kombinace obou motorů při dobitých akumulátorech, kdy je auto mimořádně živé, a to nejen na okresce, ale i při předjíždění v dálniční rychlosti. Stejně jako u modelu se spalovacím motorem je podvozek trochu tvrdší, než by se od rodinného auta čekalo, nicméně hodně to záleží na stylu jízdy. Spolupráce motoru s automatickou převodovkou a také spalovací jednotky s elektromotorem byla hladká a bez nejmenších připomínek, v podstatě obojí při běžném provozu tudíž nemusíte nejen řešit, ale také vůbec zaregistrovat.

Asistenční systémy, ať už ve standardní nebo příplatkové výbavě, pomáhají v řadě jízdních situací. Podporují řidiče při běžné jízdě i v koloně, pomáhají při parkování a dodržování dopravních předpisů či respektování rychlostních limitů. Vychytávkou pro rodiny je varování při výstupu z vozu. Pokud se blíží auto nebo cyklista, je na to posádka upozorněna ještě před otevřením dveří. Zajímavá je také funkce kamery, která dokáže nahrávat okolí vozu, a záznamník vnitřního prostoru auta. Obojí lze sdílet, což není jen zábavou pro sociální sítě, ale také pomocníkem například při odcizení automobilu.

BMW 2 Active Tourer začíná v aktuálním ceníku na 756 600 Kč za model 216i. Plug-in hybridní verze stojí na vrcholu nabídky, testovaná motorizace je ta nejvyšší v ceníku a startuje na ceně 1 186 900 Kč.

Testovaný model:

BMW 230e xDrive Active Tourer

motor:  zážehový tříválec 1 499 cm3

elektromotor: 130 kW/177 k

systémový výkon:  240 kW/326 k

rozměry:  délka 4 386 mm, šířka 1 824 mm, výška 1 576 mm

rozvor náprav: 2 670 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru