Opel Grandland – Výrazný design a pomoc pro řidiče – test

SUV z dílny tradiční značky oslovuje zákazníky v novém pojetí – má mimořádně moderní design a ve výbavě řadu asistenčních systémů, které ulehčí řízení. Měli by to ocenit řidiči, kteří během jízdy čelí mnoha dalším vzruchům, jež odvádějí jejich pozornost. To budou asi i rodiče malých dětí.

IMG_20221214_125154_resized_20221214_025609331

Čerstvě omlazený vůz měl během testu spotřebu, která může přesvědčit spořivou domácnost. Kromě toho mu designéři střihli hodně dynamický kabát s výrazným předním nárazníkem a moderní nízkou maskou, na niž navazují adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel. Mají 84 elementů v každém světlometu a plynule se nastavují přesně podle okamžité jízdní situace. V reálu to funguje tak, že máte stále přepnuto na dálková světla a přepínání probíhá v řádu milisekund tak, abyste neoslňovali protijedoucí řidiče a přitom měli maximálně osvětlenou silnici před sebou.

Kabina je prostorná a vzdušná, na první pohled je zřejmá změna na palubní desce, které dominuje velký pás složený ze dvou 10palcových širokoúhlých displejů. Přímo před řidičem se na displeji zobrazují údaje o jízdě, pravý displej obsluhuje infotainment. Jak říká sama automobilka, palubovka prošla „digitálním detoxem“, takže tlačítek je minimum. Vlastně se týkají jen nastavení klimatizace a tam je praktické zachování klasických kruhových voličů. Sedadla jsou pohodlná a mají na místě řidiče a spolujezdce nastavitelný sedák, příjemný pro delší cesty. Sedačky v druhé řadě jsou rovněž dobře tvarované, místa pro nohy ale není zrovna mnoho. Zároveň ale máte k dispozici velkorysý zavazadlový prostor 514 litrů, což je vzhledem k celkové délce vozu 4,47 metru velmi slušný parametr.

Opel Grandland (2)

Asistenční systémy v Grandlandu dokážou pomoci v mnoha situacích. Pokud se jedná o verzi s automatickou převodovkou, což byl i případ námi testovaného vozu, je novinkou dálniční asistent, který využívá kameru a radarové senzory, s nimiž spolupracuje adaptivní tempomat. Ten dokáže držet zvolenou rychlost, udržovat bezpečný odstup a ještě vést vůz uprostřed jízdního pruhu. Umí i jízdu v koloně. K dispozici je také systém nočního vidění s infračervenou kamerou. Asistenční systémy pomohou při parkování, varují před autem v mrtvém úhlu, před čelní kolizí, detekují chodce před autem, dokážou číst dopravní značky a tím výčet ještě nekončí.

IMG_20221214_125111_resized_20221214_025532978

Na výběr jsou motorizace s benzínovým a naftovým motorem i plug-in hybrid. My jsme zvolili dieselovou verzi, která osvědčila očekávanou úspornost. Během testu jsme jezdili se spotřebou 6 l/100 km, přičemž tabulky udávají 5,2 l/100 km. Výkon 96 kW je dostatečný pro pohodové rodinné cestování, spolupráce naftového motoru 1,5 l s automatickou převodovkou je bezproblémová.

Opel Grandland pořídíte za akční cenu 719 990 Kč, testovaná dieselová motorizace začíná na 809 990 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru