Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI – Ke slovu přichází diesel – test

Multivan prošel modernizací, která přinesla kromě designových úprav také sofistikované asistenční systémy, které umožňují částečně autonomní jízdu. Při vstupu na trh se v nabídce objevily jen zážehové pohonné jednotky doplněné hybridní verzí. Později se v ceníku objevila také dieselová varianta, kterou jsme otestovali v prodloužené verzi.

VW Multivan diesel (2)

Označení T7 napovídá i laikům, že se jedná o model s dlouhou historií, který ovšem až dosud vycházel z dodávkového podvozku. Novinkou současného Multivanu je platforma MQB, tedy modulární podvozkový systém, jež umožňuje mnohem kreativnější práci konstruktérů s technologiemi a stejně široké hranice nastavuje designérům. Dokonce se do nabídky poprvé dostal i plug-in hybridní model. My jsme po testu zážehové varianty krátce po uvedení na trh počkali také na naftovou verzi, která se do redakce dostala rovněž brzy po zahájení prodejů.

Benzínový Multivan jsme testovali ve výrazném červeno-černém provedení, naftová varianta dorazila v elegantní stříbrné. Ta výborně ladí s luxusně koncipovaným interiérem, kde v druhé řadě má každý pasažér vlastní sedadlo oddělené posuvným stolkem, a rovněž třetí řada nabídne cestujícím pohodlí separované sedačky. Variabilitu interiéru zvyšuje řada kolejnic, v nichž se sedačky snadno posouvají, možnost sklopit opěradlo do zcela vodorovné plochy a rovněž možnost sklápění všech sedaček nezávisle na těch vedlejších. Objem zavazadlového prostoru ovlivňujete sami polohou sedaček a podle toho se pohybuje od 763 do 4005 litrů.

VW Multivan diesel (5)

Testovaný vůz s celkovým počtem míst 7 (2 + 2 + 3) byl v interiéru velmi vzdušný, a to i díky prodloužené délce. Multivan se totiž v základním provedení nabízí o dvacet centimetrů kratší. Za zmínku stojí i ergonomicky dobře pojatý středový panel, který jen lehce vystupuje do prostoru mezi řidiče a spolujezdce, takže pokud posunete rozkládací stoleček hodně dozadu, je průchod mezi první a druhou řadou zcela volný. Může to být praktické i kvůli parkování, protože všichni cestující mohou vystoupit bočními posuvnými dveřmi, na šířku tedy potřebujete méně místa. Palubní deska je koncipována obdobně jako u osobních vozů. Řidič má k dispozici velký displej s virtuálními přístroji, ve stejné výšce navazuje displej infotainmentu. Ovládání je ve většině právě přes jeho rozhraní.

Jak bylo zmíněno, dieselový motor je v nabídce Multivanu novinkou. Poskytuje výkon 150 koní, což není zrovna moc na tak velké auto, jehož hmotnost je podle technického průkazu 2,3 tuny. Při běžné jízdě a s dvěma cestujícími to není zas až tak poznat, auto dokáže akcelerovat při předjíždění na dálnici a docela svižné je i ve městě. Automatická převodovka, která je mimochodem v Multivanu standardem pro všechny verze, spolupracuje s motorem výtečně a řadí hladce. Trochu rutiny bude chtít její spínač, který je ovšem umístěn příhodně na palubní desce hned vedle volantu. Na to se ale dá zvyknout rychle a bez problémů. Při plném naložení posádkou i zavazadly bude ale jízda nejspíš rozvážnější. Výborný výsledek ohlásil palubní počítač – spotřeba během testu byla 7 l/100 km, tedy nepříliš daleko od kombinované spotřeby 6,4 l/100 km podle technických údajů.

VW Multivan diesel (1)

Plejáda asistenčních systémů zahrnuje na dvě desítky sofistikovaných technologií. Sledování okolí vozu s rozpoznáváním chodců i cyklistů je v základu, stejně jako asistent pro vyhýbací manévry a nově i podporu při odbočování. Nechybí asistence pro jízdu v pruhu a rozpoznávání dopravních značek. V nabídce je adaptivní tempomat umožňující částečně automatizovanou jízdu, pro cesty s větším počtem pasažérů je praktické upozorňování na nebezpečí při vystupování, upozornění na cyklisty a auta přijíždějící zezadu při otevírání dveří. U vozu této velikosti nesmí chybět inteligentní parkovací systémy, které zahrnují pomoc při couvání z parkovacího místa.

Volkswagen Multivan začíná s cenou na 1 244 226 Kč s motorem 1.5 TSI o výkonu 136 koní, testovaný vůz je k dispozici od 1 445 518 Kč, s doplňkovou výbavou byla celková cena 1 761 840 Kč.

Testovaný model:

Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI

motor:  zážehový čtyřválec 1968 cm3

výkon:  110 kW/150 k při 3 000 – 3 750 ot./min.

točivý moment:  360 Nm při 1 600 – 2 750 ot./min.

rozměry:  délka 5173 mm, šířka 1941 mm, výška 1907 mm

rozvor náprav: 3124 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru