Kia Niro PHEV – Elektromobilita pro rodinu – test

Pomalu, ale jistě se elektrifikovaná auta dostávají i do hledáčku rodin. Čisté elektromobily jsou přece jen zatím spíš pro firemní klientelu kvůli vyšším cenám, nicméně různé typy hybridních pohonů se již vyplatí i pro výlety a cesty s dětmi do školy a na kroužky. Vyzkoušeli jsme druhou generaci crossoveru Kia Niro, u níž najdete nabídku různých variant pohonných systémů.

IMG_20221102_135151_resized_20221128_105035652

Existuje jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Vybrali jsme prostřední variantu (i cenovkou je uprostřed nabídky), která se označuje jako PHEV. Právě rodina totiž tuto kombinaci pohonných jednotek využije velmi dobře.

Jak systém funguje? Vůz pohání paralelní hybridní systém, který spojuje spalovací motor 1.6 GDI a elektromotor. Celkový systémový výkon 183 koní plně uspokojí i náročnější řidiče, přitom čistě na elektřinu je možno ujet na jedno nabití až 65 (ve městě až 84) kilometrů a maximální rychlost bezemisní jízdy dosahuje 134 km/h. Denní cesty do práce, do školy a za zábavou tak můžete absolvovat pouze na elektřinu. Výhodou je, že Kia nabízí možnost přes jediný účet vůz dobíjet skoro u každé nabíječky po celé Evropě. Když půjde o cestu na dovolenou, odpadá nutnost zjišťovat trasu podle nabíjecích stanic, protože s benzínovým motorem ujedete slušný kus cesty. My jsme během testování zaznamenali celkový dojezd 680 kilometrů, a to včetně jednou nabitého akumulátoru.

IMG_20221106_143027_resized_20221128_105125908

Niro se příjemně ovládá, řidič má k dispozici velký a dobře čitelný digitální přístrojový štít se všemi potřebnými informacemi. Dobře tvarovaný volant i ovladače na středové konzole umožňují komfortní řízení, což ocení zejména rodiče menších dětí, které zpravidla během jízdy vyžadují pozornost a komunikaci.

Jak je to s rozměry a prostorem pro posádku i zavazadla? Oproti první generaci auto narostlo zvenku i uvnitř. Na délku měří 4 420 milimetrů a stojí na rozvoru 2 720 milimetrů, což dává dostatek prostoru pro komfortní uspořádání kabiny. Zavazadlový prostor je u plug-in hybridní verze o něco menší, nicméně výsledných 348 litrů je vzhledem k velikosti auta pořád slušný parametr pro rodinné cestování.

IMG_20221108_112429_resized_20221128_104613847

Požadavek na bezpečnou jízdu, kterou rodina samozřejmě preferuje, uspokojí asistenční systémy, které dala automobilka už do základní výbavy – centrální středový airbag mezi předními sedadly, kolenní airbag řidiče či zadní parkovací senzory s kamerou. V nabídce jsou i přední parkovací senzory, parkovací a protikolizní systémy nebo systém pro sledování mrtvého úhlu, head-up displej a další. V případě sedmileté záruky (nebo najetí 150 000 km), kterou značka standardně poskytuje, potěší fakt, že se vztahuje i na komponenty elektrického a hybridního pohonu, včetně ztráty kapacity akumulátoru.

Kia Niro se nabízí od ceny 744 980 Kč, testovaná plug-in hybridní verze začíná na 1 049 980 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru