Volkswagen ID.5 Pro Performance – SUV kupé i pro rodinné cestování – test

Elektromobilita už ani u nás není jen zajímavým výstřelkem pro firmy. Vozy poháněné čistě elektřinou, které při jízdě neprodukují žádné emise škodlivin, se už dostávají i do hledáčku běžných zákazníků. Zvlášť když se začínají objevovat prostornější modely s delším dojezdem. Jedním z nich je první SUV kupé značky Volkswagen.

smart

Ačkoliv máme pořád tendenci vybírat si auta podle toho, jak se nám líbí, v případě elektromobilu se hodí začít jinými parametry. Třeba možnostmi nabíjení a dojezdem. ID.5 totiž nabízí chytré řešení pro snazší dobíjení akumulátorů. Je to podobné jako u výpočetní techniky – když připojíte nové zařízení, počítač si je „přečte“ a nainstaluje si sám potřebný ovladač. Když připojíte ID.5 ke kompatibilní stanici pro rychlé nabíjení, proběhne rychlá autentizace a hned začíná nabíjení. Akumulátory je možné nabíjet výkonem až 135 kW, takže z pěti na osmdesát procent doplníte potřebnou energii za necelou půlhodinu a můžete ujet až 390 kilometrů. Slušné parametry nejen pro jízdu po městě, ale i pro delší cesty s rodinou.

smart

ID.5 měří na délku 4,6 metru a rozvor mezi nápravami činí 2,77 metru. Ačkoliv je zadní část svažitá ve stylu kupé, je uvnitř dostatek prostoru nejen pro řidiče a spolujezdce, ale pro pasažéry vzadu. Nebudou si tu stěžovat ani teenageři, kteří jsou v tomto věku, jak se říká, „samá ruka, samá noha“. V zavazadlovém prostoru je v základním uspořádání místo o objemu 549 litrů, po sklopení zadních sedadel je to až 1561 litrů. Design ID.5 je přitažlivý, a to nejen díky dynamické přídi s úzkými světlomety, ale i zadnímu spoileru. Osvětlení využívá moderní technologie, které umožňují nejen působivou uvítací scénu, ale také konfiguraci barev světel uvnitř a světelnou signalizaci (například při odbočování nebo jízdě v koloně) pro podporu řízení.

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Řidič, který se nechce příliš zabývat ovladači, to má v tomto vozu velmi snadné. Zapomeňte na startování, stačí navolit směr jízdy pomocí převodovky a jede se. Atraktivně působící světlý volant v námi testovaném vozu umožňuje ovládání řady funkcí, informace o jízdě zprostředkuje displej přímo před řidičovýma očima. Ostatní nastavení je přístupné přes velký displej infotainmentu, který nereaguje vždycky úplně rychle a občas je problém rychle se orientovat v menu. Další možností pro ovládání je hlasový asistent, který reaguje na oslovení „Ahoj ID“.

smart

V nabídce jsou tři výkonové stupně motoru, my jsme do testu vybrali prostřední – elektromotor s výkonem 204 koní, který pohání zadní nápravu. Styl jízdy zvolíte nastavením podvozku, záleží na tom, zda preferujete sportovní režim, nebo komfortní. Při plném nabití byste měli dosáhnout dojezdu až 520 kilometrů. Spotřeba elektřiny se během našeho testu pohybovala těsně pod 20 kWh/100 km, dojezd se ukazoval na 386 kilometrech. V nastavení si můžete pro ochranu akumulátorů zvolit režim nabíjení jen na 80 procent kapacity, což má pozitivní vliv na životnost baterie, dá se ale deaktivovat například pokud se chystáte na delší cestu. Rodinné cesty bývají náročné na pozornost a soustředění, proto určitě oceníte paket asistenčních systémů, které dokážou při řízení účinně pomáhat.

ID.5 začíná s cenou na 1 431 900 Kč, testovaná konfigurace na 1 475 900 Kč. Cena konkrétního vozu s příplatky činila 1 852 500 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru