Mercedes EQB 300 4Matic – Elektromobilita pro sedm – test

Pro testování novinky ze stáje Mercedes-EQ jsme se rozhodli i proto, že nabízí možnost sedmimístného provedení interiéru. Možnost usadit další dvě osoby v třetí řadě sedadel je v případě elektromobilu zajímavá. Během testu jsme ovšem našli řadu dalších předností.

EQB_300_4MATIC_06

Standardně je pětimístné, ale třetí řadu sedadel pořídíte za cenu něco přes jednadvacet tisíc korun. Druhou řadu sedadel můžete posouvat v rozsahu 140 milimetrů, sklon opěradel je nastavitelný. Takže si můžete vnitřní prostor nakonfigurovat tak, aby vám bylo cestování co nejpohodlnější. V pětimístném uspořádání uložíte do kufru zavazadla o objemu 495 litrů, v sedmimístném je to 465 litrů a když vyklopíte sedačky ve třetí řadě, zbyde už jen 130 litrů. EQB je zajímavé i tím, že přes kompaktní vnější rozměry (délka 4684 milimetrů) je jeho vnitřní prostor nejen variabilní, ale také velkorysý. Je to i díky dlouhému rozvoru 2829 milimetrů.

Vnější vzhled připomíná spřízněnost s konvenčním modelem GLB, nápadně se ale liší přední maskou, která je v duchu současných elektromobilů z dílny mercedesu. Místo mřížky je tu lesklý černý panel, nechybí výrazná hvězda a dvě tenké stříbřité linky. Přední nárazník je zvýrazněn černými plochami, které markýrují nasávací otvory, jež elektromobil v reálu pro chlazení nepotřebuje.

EQB_300_4MATIC_18

Palubní deska vychází z řešení pomocí vedle sebe umístěných displejů, takže se před řidičem rozprostírá dlouhá obrazovka plná údajů. Jsou tu i vrtulovité výdechy klimatizace, typické pro „mercedesovský“ design. Ovládání je zejména pro znalce značky intuitivní, hodně funkcí ovládáte přes dotykové plošky na volantu, je tu i typický touchpad na středovém tunelu. Hlasové ovládání už prošlo pár lety vývoje, takže reaguje dobře, pokud přistoupíte na paletu výrazů, kterým rozumí. Nastavení navigace, teploty v interiéru nebo vyhledání nabíjecí stanice je už pro hlasovou asistenci hračkou.

EQB_300_4MATIC_10

Nabídka zahrnuje několik výkonových verzí, do testu jsme dostali variantu s pohonem všech kol a výkonem 168 kW. Příjemným benefitem je nejen zapojení do služby Mercedes me Charge pro snadné dobíjení, ale hlavně možnost využívat ji rok zdarma. A navigační systém dokáže nejen vypočítat nejlepší trasu, ale také vzít v úvahu nutnost zastávek pro nabíjení. Během testu se nám na palubním počítači ukazovala spotřeba mezi 19 a 20 kWh/100 km, dojezd byl kolem 380 kilometrů, což není daleko od oficiálního údaje 419 kilometrů podle metodiky WLTP. Vzhledem k tomu, že se jednalo o verzi s dvěma elektromotory a pohonem všech kol, byla dynamika auta velmi slušná, především rodinné jízdě svědčí skvěle komfortně naladěný podvozek. Kromě inteligentní navigace má auto v zásobě i vyspělé asistenční systémy, které podpoří řidiče při většině jízdních manévrů.

EQB_300_4MATIC_12

EQB začíná s cenou na 1 393 920, testovaná verze startuje na 1 483 460 Kč, konkrétní vůz s příplatkovou výbavou vyšel na 1 739 080 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru