Renault Megane E-Tech Elektrický – Z Prahy do Olomouce a zpět – První jízda

Jako jedna z mála redakcí jsme měli možnost se svézt novým elektromobilem automobilky Renault na trase Praha – Olomouc po tzv. horní trase – nikoliv tedy přímo po D1, ale více méně po okreskách v hustém provozu všedního dne. Trasu téměř 400 km jsme ujeli na jeden zátah a bez dodatečného dobíjení. Průměrná spotřeba činila 14 – 16 kWh/100 km podle stylu jízdy.

smart

Co nám Renault chce tímto modelem říci? Scénář elektrické revoluce zahájené před více než deseti lety zrychluje a jeho dynamiku podporuje strategický plán Renaulution a nová strategie značky Renault „nová vlna“. Konkrétní projev tohoto hnutí dnes ztělesňuje nový Megane E-TECH Elektrický. Tento hatchback je inspirován konceptem vozu MORPHOZ z roku 2019, přepracovaný pro automobilovou show Megane eVision v roce 2020.

Nový model má ztělesňovat transformaci značky: symbolizuje inovace na mainstreamovém trhu, představuje obrovský skok ve všech oblastech a umožňuje objevit potěšení z jízdy. Obrazovka OpenR spojuje v jeden celek údaje palubní desky s multimediálním systémem. Jde o první model 100% „made in ElectriCity“, nového evropského referenčního průmyslového hubu v oblasti elektromobility, vytvořeného skupinou Renault na severu Francie. Renault ElectriCity má ambici vyrábět 400 000 automobilů ročně a má se brzy stát nejvýznamnějším střediskem výroby elektromobilů v Evropě. Nachází se v regionu Hauts-de-France. Je to vůz vyrobený ze 70% od evropských dodavatelů, tedy kompaktní elektromobil určený především pro evropské zákazníky.

R-DAM_1339897

Rozvor (2,68 m na celkovou délku 4,21 m) a zmenšené převisy nové modulární platformy CMF-EV umožnily designérům navrhnout  hatchback s kompaktními rozměry. Rekordně tenká baterie (pouze 110 mm) umožnila vylepšit vnější proporce, ale také překonat omezení poměru vnější velikosti a vnitřního prostoru, a to díky snížení těžiště pro větší dynamiku řízení. Vůz spojuje svou kompaktnost a výšku (1,50 m) s velikostí, která dává znát prostornost interiéru.

smart

Dojem robustnosti dodává přítomnost atributů ze světa crossoverů: velká dvacetipalcová kola, ochrana podvozku a podběhů, vysoká linie karoserie. Svažující se linie střechy, široký rozchod a zapuštěné kliky dveří připomínají svět kupé. Výška, prostornost a objem zavazadlového prostoru zase odkazují na svět tradičních „hatchbacků“ segmentu C.

Motor nového modelu je zcela nový. Byl vyvinut v rámci Aliance za spolupráce jednotlivých partnerů. Vyrábí se na dvou místech: v Japonsku Nissanem a ve Francii značkou Renault v továrně v Cléonu. Jde o synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, na které Renault pracoval deset let. Poskytuje lepší výkon než technologie motoru s permanentními magnety a absence vzácných kovů omezuje jeho dopad na životní prostředí a snižuje výrobní náklady.

smart

Díky optimalizovanému designu je tento motor kompaktní a váží pouze 145 kilo (včetně převodovky), což je o 10 % menší hmotnost než aktuálně u ZOE, a to navzdory výrazně vyššímu výkonu a točivému momentu. Pod kapotou vozu se budou nabízet dvě verze:
– 96 kW (130 k) a 250 Nm
– 160 kW (218 k) a 300 Nm

Poskytuje okamžitou akceleraci, která je zároveň dynamická i plynulá (bez poskákování) a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekund. Naopak každé zabrzdění umožňuje baterii uložit energii, ale aby každý mohl optimalizovat dojezd bez ohledu na svůj styl řízení, je vůz vybaven optimalizovaným systémem rekuperačního brzdění. Umožňuje rekuperaci kinetické energie zpomalováním (zvednutí nohy z pedálu akcelerátoru), pro převedení na elektrickou energii a její uložení v baterii. Tím se zlepšuje dojezd vozidla a zároveň se šetří brzdy.
Vůz optimalizuje tuto funkci a nabízí čtyři volby rekuperačního brzdění, které je možné volit pádly umístěnými pod volantem: od úrovně 0 (žádné rekuperační brzdění) po úroveň 3 (maximální rekuperace a optimalizované brzdění motorem pro velmi intuitivní řízení ve městě, kde většina zpomalení probíhá uvolněním plynového pedálu). Adaptace brzd je okamžitá.

Vůz bude u dealerů v ČR k dispozici v létě a ceny začínají lehce pod jedním milionem korun.

smart



Facebook

Nejčtenější

Nahoru