Peugeot 308 – Další díl úspěšného příběhu – test

Kompaktní hatchback má za sebou více než sedm milionů prodaných kusů, mnohá ocenění a titul COTY z roku 2014. Kromě toho posbíral řadu pochvalných recenzí od odborné motoristické veřejnosti. Bude nastupující nová generace stejně úspěšná?

Peugeot 308 (2)

Peugeot jej představil již minulý rok na jaře, do prodeje se pak dostal v říjnu 2021. V novém provedení přináší nejen inovovaný design, ale také pestrou nabídku motorizací, mezi nimiž nechybí jak spalovací motory včetně naftového, tak plug-in hybridní systém.

Automobilka změnila před časem své logo a model 308 tudíž dostal také lva nově umístěného na mřížku chladiče. Úzké světlomety s tenkou svislicí denních LED diod vycházejí ze současného designového jazyka značky. Verze GT jsou kromě toho vybaveny světlomety s Matrix LED technologií, které jsou účinnější a bezpečnější pro řidiče i ostatní účastníky provozu.

Architektura interiéru pracuje opět s i-Cockpitem, který je na první pohled identifikovatelný díky nízké hranaté kapličce přístrojového štítu. Prodloužení rozvoru o 55 milimetrů přispělo ke zlepšení prostorového komfortu cestujících. Vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu potěší objem zavazadelníku 412 litrů, z toho 28 litrů je v oddělené schránce pod podlážkou.

Peugeot 308 (6)

Zásadní důležitost pro ovládání vozu má volant, na němž jsou soustředěny všechny podstatné funkce. Umožňuje ovládat rádio, telefon i asistenční systémy, zároveň má zabudovaná čidla pro rozpoznání úchopu – další krok v cestě k autonomnímu řízení. Informace pro řidiče se zobrazují ve virtuálním štítu, který je možno konfigurovat podle vlastních priorit. Pod displejem infotainmentu jsou nově designované klávesové ovladače. Středová konzola nese přepínač a tlačítka jízdních režimů, obojí nahrazuje páku automatické převodovky.

Kolik motorizací nový model nabízí? Ve srovnání s konkurencí je nabídka docela bohatá. Především jsou tu dvě hybridní varianty – celkové výkony jsou 225 nebo 180 koní, v obou případech se jedná o plug-in spojený s motorem PureTech, řazení zajišťuje osmistupňový automat a dobíjení je možné výkonem 3,7, respektive 7,4 kW s dobou nabití do plné kapacity od 1:55 do 7:05 hodin podle typu nabíječky.

Konvenční pohony reprezentuje benzínová jednotka PureTech 1,2 litru, tříválec s šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou EAT8, volba je mezi výkonem 110 nebo 130 koní. Dieselový motor je čtyřválec 1,5 litru s výkonem 130 koní, možnost řazení je jak manuálně, tak automatickou osmistupňovou převodovkou.

Peugeot 308 (3)

V testu jsme měli model s benzinovým motorem 1,2 litru, tj. 96 kW s automatem, u kterého je maximálka 210 km. Při jízdách jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,5 litru/100 km, která ve sportovním režimu stoupne na cca 8 litrů. Dojezd s plnou nádrží činil 680 – 700 km. V autě se příjemně sedí, i když na zadních sedačkách nemají cestující mnoho místa pro nohy. Řidič výšky 180 cm bohužel pořád nevidí skrz věnec volantu na budíky. Nový infotainment je opravdu moc povedený a moderní. Dojem z jízdy je veskrze pozitivní, auto sedí nízko, projíždí zatáčky s přehledem a jistotou, chtělo by se říci, že až sportovně, ale to je trochu přehnané vzhledem k výkonu motoru.

Asistenční systémy jsou sdruženy v balíčku Drive Assist 2.0, v němž k adaptivnímu tempomatu a systému pro udržování v pruhu přibyly tři nové funkce – poloautomatická změna jízdního pruhu fungující v rychlostech od 70 do 180 km/h, doporučení rychlosti podle dopravního značení a optimalizace rychlosti podle sklonu zatáčky. Ve standardu či za příplatek jsou k dispozici i další systémy pro bezpečnější jízdu a usnadnění parkování.

Peugeot 308 (5)

Peugeot 308 je v aktuálním akčním ceníku dostupný od 490 000 Kč, první hybridní verze začíná na 795 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru