Ford Mustang Mach-E – Se jménem ikony – test

Mustang je u značky Ford synonymem pro rychlost. Dnes již ikonický sportovní vůz tohoto jména zrychluje tep nejednomu motoristickému nadšenci. Ford se ale rozhodl použít Mustang i v názvu svého SUV elektromobilu. Otestovali jsme Mustang Mach-E.

Ford Mustang mach-e (1)

Žádný burácivý pětilitr, ani hladově otevřená přední mřížka a otvory v nárazníku. Mustang Mach-E je čistokrevný elektromobil, který nepotřebuje ani mohutné koncovky výfuku. S klasickým Mustangem ho ale spojují svislá žebra zadních světel a podmračený výraz. Samozřejmě je tu také cválající koník na přídi, který slibuje, že i tento model má sportovní ambice.

Jedná se o SUV, je ale střiženo velmi dynamicky, a to nejen díky několika prolisům v kapotě. Svůj díl tu má také svažující se střecha spíš ve stylu kupé a v případě testovaného vozu i kontrastní černá střecha. Outdoorovou příslušnost sice naznačují plastové lemy kolem podběhů, jsou ale jen decentní a nepůsobí přehnaně. Délka vozu 4,7 metru samozřejmě podtrhuje sebevědomé vzezření, dlouhý rozvor a o to kratší zadní převis ale zachovávají sportovní vizáž, o niž se designéři maximálně snažili. Ne zrovna praktické jsou miniaturní kličky pro otevírání dveří, byl tím ale dosažen kýžený vzhled ničím nenarušených boků.

Ford Mustang mach-e (7)

Pohled do kabiny vás okamžitě vyvede z jakékoliv snahy o další srovnávání s Mustangem. Místo přístrojového štítu je nízký displej, obrazovka pro ovládání multimédií konkuruje velikostí počítačovému monitoru. V tomto případě je ale postavená na výšku a v dolní části má velký kruhový ovladač hlasitosti, pečlivě designově zpracovaný. Ovládání ale není úplně přívětivé – obrazovka je příliš velká, a tak přesně mačkat to „správné“ místo zvládne spíš jen spolujezdec, u řidiče to dost odvádí pozornost od silnice. Zbývá tedy možnost spokojit se s tlačítky na volantu, která ovšem ovládají jen některé funkce.

Pobyt v interiéru je ale nadmíru příjemný, jak to ostatně bývá ve fordovských SUV zvykem. Pohodlné sedačky řidiče a spolujezdce, široká čalouněná loketní opěrka a rovněž tak prostorná lavice s měkkým čalouněním v druhé řadě slibují mimořádný jízdní komfort. Ten se dostavil během testu jen při obsazených zadních sedačkách, k tomu se ale dostaneme později. Uvnitř nás ještě zajímá nízký displej před řidičem, který je rozdělen do čtyř sekcí. Chce to jistou rutinu, časem si ale na sekce s informacemi zvyknete. Je šikovné, že většina údajů se zobrazuje hodně velkými číslicemi, pro oči je to při řízení příjemné. Podle technických údajů má zavazadelník objem 402 litrů, opticky ale působí prostorněji a pozitivní roli mají i oka pro uchycení nákladu či robustní ochrana nákladové hrany.

Ford Mustang mach-e (8)

Teprve chvíle strávené za volantem mohou prozradit, jak na tom Mach-E doopravdy je. Výkonové parametry jsou pro něj lichotivé – 351 koní dokáže i takto těžký vůz slušně rozpohybovat. Také zrychlení z nuly na stovku za 5,8 sekundy a točivý moment 580 Nm, který typicky pro elektromobily nastupuje bez prodlevy. Ostatně Ford testoval tento svůj elektromobil na extrémních tratích svého testovacího areálu poblíž belgického Lommelu. Tady jsou zatáčky a povrchy konstruovány tak, aby odpovídaly běžným evropským silnicím, které jsou, jak známo, mnohem užší a klikatější než ty americké.

Baterie pod podlahou zaručují nízké těžiště, v případě „čtyřkolky“ máte k dispozici stálý pohon všech kol, kdy je točivý moment automaticky rozdělován mezi přední a zadní nápravu. A na výběr máte několik jízdních režimů. Už jejich názvy vzbuzují velká očekávání – Whisper (šeptavý), Active a Untamed (nezkrotný). Mění se nejen odezva na plyn a brzdy, ale také zvukový projev, který je v případě elektromotoru samozřejmě jen markýrovaný. Vadí to? Nevadí! Nadto je auto opravdu živé, řízení dost přesné, brzdy spolehlivé, i když budete chvíli hledat tu správnou intenzitu pro sešlápnutí brzdového pedálu. Ovšem můžete také brzdit způsobem typickým pro elektromobily – stačí sundat nohu z plynu a auto docela rychle zastaví.

Ford Mustang mach-e (13)

Už jsme si zvykli na udávání spotřeby v kWh/km místo v litrech paliva, a tak víme, že údaj 21 kWh/km, který nám ukázal palubní počítač, není špatný. Technické údaje konkrétně pro tento model udávají hodnotu 18,7. Deklarovaný dojezd 540 kilometrů je v chladném počasí jen těžko dosažitelný. Auto jsme ale testovali běžným způsobem a po nabití na 80 % se nám ukazoval dojezd 280 – 360 kilometrů.

Mustang Mach-E aktuálně najdete v nabídce na webu automobilky za cenu od 1 749 900 Kč. Ta se týká konkrétně námi testované motorizace, nabízí se ale také verze s pohonem pouze zadních kol nebo vrcholná verze AWD GT s výkonem 487 koní.

Testovaný model:

motor:  dva elektromotory, pohon všech kol

výkon:  258 kW/351 k

točivý moment:  580 Nm

rozměry:  délka 4713 mm, šířka 1881 mm, výška 1624 mm

rozvor náprav: 2984 mm

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru