Citroën C5 nebo C3 Aircross – Větší nebo menší? – test

Oblíbenost SUV jako rodinného vozu je dnes už zjevná a dříve tolik preferovaná rodinná kombi ustupují do pozadí. V modelové řadě značky Citroën jsme si do redakčního testu vybrali dvě novinky – C3 Aircross a C5 Aircross. U obou byly nové modely představeny nedávno a nabízejí kromě modernějších technologií také přepracovaný výrazný designový styl.

 

Citroën C5 Aircross

Citroën C5 Aircross

Společným znakem pro C3 i C5 je velký důraz na robustní vzhled. Na přídi u obou dominuje výrazná přední mřížka, je ale svébytně designována pro každý model, na první pohled tedy od sebe oba modely odlišíte. Světlomety jsou v duchu současných trendů velmi úzké a posazené hodně nahoru na reliéfně tvarované kapotě. Zatímco u větší C5 najdete velké plochy s nasávacími otvory, které lemují stříbřité lišty, C3 má jen decentně naznačené ochranné lemy po stranách předního nárazníku. Odlišnost je rovněž v umístění mlhových světel, pro které má C5 na rozdíl od C3 vytvořené speciální sekce na dolním okraji nárazníku. Ochranné plastové lemy jsou v obou případech poměrně úzké, také svažující se střecha zachovává oběma modelům vzhled spíše městského crossoveru než terénního vozu.

 

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross

Interiér drží shodný styl, pro nějž je typické horizontální členění palubní desky a pohodlné široké sedačky. Právě díky křeslu podobným tvarům je pocit z kabiny velmi komfortní a příjemný. Dole zploštělý volant (shodný u obou modelů) padne dobře do ruky a nabízí řadu tlačítek, díky nimž je možno ovládat většinu funkcí, aniž spustíte oči ze silnice. V přístrojovém štítu se zobrazují virtuální ukazatele s možností nastavení, které informace chcete mít hlavně na očích. Druhý displej je určen pro rozhraní infotainmentu.

 

Citroën C5 Aircross

Citroën C5 Aircross

Ergonomicky nám lépe vyhovovalo řešení z C5, kde jsou oba displeje v jedné rovině, zatímco u C3 je obrazovka infotainmentu o něco níž. Prostor na zadních sedadlech je dostatečný a odpovídající příslušné třídě vozu. C3 Aircross měří na délku 4,16 metru a C5 Aircross 4,5 metru. Zavazadlový prostor u menšího modelu poskytuje 410 – 520 litrů objemu, u většího je to 580 – 720 litrů. Jedná se o výborné hodnoty, rozsah objemu je dán možností posunutí zadní lavice, což je opravdu praktické nejen pro rodinné cestování. Testovali jsme ovšem u C5 Aircross hybridní verzi, u níž se objem zavazadelníku kvůli umístění baterií zmenšil na 460 – 600 litrů. Přesto se pořád jedná o prostorný kufr a bonusem je kromě úsporného provozu také snazší parkování v centru měst s „elektrickou“ registrační značkou.

Co se týče pohonných jednotek, začneme u C3, kterou poháněl benzínový motor 1,2 litru s výkonem 81 kW, řazení zajišťoval šestistupňový manuál. Na tříválec měl výkon slušný, pochopitelně ale musíte počítat s tím, že akcelerace nebude úplně rychlá a zaregistrujete i hlasitější projev při prudším sešlápnutí plynu. Během testu jsme zaznamenali spotřebu 7,1 l/100 km, v kombinovaném provozu byste měli dle tabulek dosáhnout hodnoty 5,9 l/100 km. Hybridní C5 kombinuje benzínový agregát 1,6 litru s výkonem 133 kW a elektromotor, který při plně nabitých bateriích slibuje dojezd čistě na elektřinu až 55 kilometrů. My jsme při plném nabití a při nízké venkovní teplotě ujeli 36 kilometrů. V bezemisním režimu může vůz jet rychlostí až 135 km/h. Spotřeba byla u hybridu pochopitelně nižší, zaznamenali jsme 5,7 l/100 km. Ovládání vozu bylo velmi snadné a nekomplikované, a to i díky výborné automatické převodovce, která reaguje logicky a přesně.

Pro bezpečné rodinné cestování svědčí moderní bezpečnostní technologie, kdy i u menšího modelu C3 Aircross máte možnost využít průhledný head-up displej či nouzové automatické brzdění. Praktická je i zadní parkovací kamera. Model C5 Aircross dostal do výbavy hned dvacet asistenčních systémů, s nimiž je řízení vozu mnohem pohodlnější a zvyšují bezpečnost cestování. Patří mezi ně systém autonomního řízení 2. stupně, který kombinuje systémy adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a aktivního systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Citroën C3 Aircross najdete v aktuálním akčním ceníku za cenu od 444 900 Kč, C5 Aircross pak od 630 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru