Citroën C4 – Odvážná identita – test

Kompaktní hatchback, který má za sebou bohatou historii, ve své nové generaci opět trochu provokuje zákazníky svojí úplně odlišnou identitou. Značka Citroën, která se netají oblibou v odvážných řešeních, rovnou říká, že inspiraci hledala i v konstrukci SUV.

Citroen C4 (2)

Odlišnost od předchozí generace je patrná na první pohled. Žádné plasty na bocích, jen decentní ochrana podběhů. Dětsky hravý předchozí design vystřídal dynamický vzhled s futuristickými prvky. Auto působí spíš jako crossover, což konvenuje současnému trendu. Například u nás už vozy tohoto typu tvoří víc než polovinu všech registrovaných nových automobilů. Svažující se střecha zakončená velkým spoilerem zase trochu připomíná tvary kupé, také oblíbený trend, ostatně, vzpomínáte na ikonické kupé, s nímž Sebastian Loeb vyhrával rallye? I když křídlo přece jen trochu vadí ve výhledu vzad.

Citroen C4 (6)

Interiér pokračuje v hranatém stylu, středovému displeji infotainmentu sluší zasazení do seříznutého panelu, který zapadá do obložení v palubní desce. Moc pěkné a dobře zpracované, palubovka je díky tomu odlehčená a má styl typický pro tuto francouzskou značku. Kaplička přístrojového štítu má rozměrnou horní clonu, dnes už nepříliš častý prvek, který má ale stále své opodstatnění. Díky tomu je na displej s virtuálními ukazateli dobře vidět i za prudkého slunce. Středová konzola nese jen tlačítkový přepínač převodovky a volič jízdních režimů. Velmi jednoduché na ovládání a tudíž praktické pro zákazníky, kteří nehledají za volantem zábavu, ale chtějí se přepravit z místa na místo.

Zároveň s C4 uvedla automobilka i jeho elektrickou verzi, v nabídce konvenčních modelů ovšem i nadále zůstávají jak benzínové, tak dieselové verze. Vybrali jsme nejsilnější benzín, který překvapil úsporným provozem – během testu jsme spotřebovali 6,6 l/100 km. V technických parametrech najdete nepříliš odlišnou hodnotu 6,1 litru. Motor 1.2 PureTech je ve 156koňové verzi velice svižný, dobře odhlučněný a netrpí ani nadměrnými vibracemi.

Citroen C4 (4)

Nový model vstoupil na trh obdařen hned dvaceti bezpečnostními technologiemi nejnovější generace, které směřují k autonomnímu řízení. Detekce překážek a zabránění kolizím, sledování mrtvého úhlu, aktivní jízda v pruzích, adaptivní tempomat a řada dalších pomáhají řidiči při jízdě ve městě i na dálnici.

Citroën C4 v době testu začínal s cenou na akčních 399 900 Kč, testovaná motorizace je k dispozici od druhé nejvyšší výbavy Shine za 619 900 Kč.

Testovaný model:

Citroën C4

motor:  zážehový tříválec 1199 cm3

výkon:  114 kW/156 k při  5500 ot./min.

točivý moment:  240 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4360 mm, šířka 1834 mm, výška 1525 mm

rozvor náprav: 2670 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru