Volkswagen Polo – Bestseller v novém kabátě – test

Model Polo má německá značka ve svém portfoliu od roku 1975. Do dnešní doby má na svém kontě více než 18 milionů prodaných kusů, teď má šanci ukázat, zda si poradí s konkurencí v podobě malých crossoverů, které se těší stále větší oblibě. Vyzkoušeli jsme novinku ve sportovním designu.

The new Volkswagen Polo

Jeden z nejúspěšnějších kompaktních vozů, který se prodává v mnoha zemích, měří na délku jen o trochu víc než čtyři metry. Přesto se jedná o vůz v interiéru poměrně prostorný a tak to zůstává i u nového modelu. Vnější vzhled se změnil docela výrazně, nakolik ovšem automobilka tradičně své úspěšné modely designově upravuje jen citlivě (typickým příkladem je i model Golf). Rysy se zostřily, nárazník je takřka celý vyplněn robustní mřížkou a úzké světlomety mají standardně LED svítilny. Novinkou je vodorovná světelná lišta na masce chladiče. Nám se do testu dostala verze ve výbavě R-Line, která zahrnuje mimo jiné mřížky v leskle černé barvě. Stejné provedení má i zadní difuzor s integrovanými koncovkami výfuků v chromovém stylu. Ovšem těm, kteří oceňují styl, doporučujeme výbavu Style, která zahrnuje chromované lišty v exteriéru nebo speciální čalounění ArtVelours.

The new Volkswagen Polo

Interiéru dominuje palubní deska v horizontálním uspořádání, přičemž osmipalcový displej v digitálním kokpitu je umístěn v podobné výšce jako obrazovka rozhraní pro ovládání multimédií. Klimatizace je podle zvolené výbavy nastavitelná digitálně nebo pomocí tlačítek, jinak se ale ergonomické řešení kabiny v základu nemění, což je příjemné nejen pro příznivce značky. V novém vozu se zorientujete rychle a snadno. Připojení k internetu zajistí integrovaná SIM karta, na výběr jsou čtyři různé typy infotainmentu. I přes kompaktní rozměry se do zavazadelníku vejde náklad o objemu 351 litrů, kromě toho je tu samozřejmě výhoda velkého nákladového otvoru, což umožňuje karoserie typu hatchback.

Nabídka motorizací zahrnuje verze zčásti totožné s koncernovou příbuznou Aronou, ale k dispozici je jen jeden motor – litrový tříválec. Je konstruován ve třech výkonových variantách – 59, 70 a 81 kW. Přidává se CNG varianta s výkonem 66 kW. Měli jsme možnost vyzkoušet nejvýkonnější motor 81 kW, tentokrát ale řazený automatickou převodovkou, která je ve standardu. Ta si i s malým motorem rozumí velmi dobře, řadí spolehlivě a logicky, podle očekávání ale o něco málo zvýší spotřebu. Během testu jsme zaznamenali hodnotu 7 l/100 km, v tabulkových údajích najdete 6,5 l/100 km.

The new Volkswagen Polo

Kromě nových inteligentních světlometů dostalo Polo do výbavy i komplexní balík systémů pro asistovanou jízdu – IQ.DRIVE Travel Assist. Dokáže ovládat řízení, brzdění i akceleraci v rychlosti až do maximálky. Systém vychází z adaptivního tempomatu kombinovaného s dalšími asistenty. Stačí stisknout samostatné tlačítko, které systém aktivuje, a ačkoliv dokáže vůz ovládat, řidič musí mít neustále ruce na volantu.

Volkswagen Polo je v nabídce od 360 900 Kč, testovaná výbava začíná na 584 900 Kč, cena vozu s příplatkovou výbavou činila 683 700 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru