Škoda Kodiaq – Naftový Sportline nebo benzinové RS? – test

Úspěšné velké SUV v portfoliu domácí značky má za sebou čtyři roky na trhu, a tak nastal čas pro modernizaci, která vylepšila pohodlí v kabině a zvýraznila design. Otestovali jsme ho ve dvou verzích – dynamické Sportline a sportovní RS, jež nabízí nejvýkonnější zážehový motor.

Škoda Kodiaq červený (1)

Nový model rozpoznáte podle odlišně pojaté přídě, která nese vzpřímenější šestihrannou masku chladiče, a také podle užších a dynamičtějších předních světlometů. Už ve standardu mají LED technologii, za příplatek můžete mít i světla Matrix-LED, to je u Kodiaqu úplná novinka. Jak bývá zvykem, facelift přinesl i přepracované nárazníky, nový je i střešní spoiler. Černé lišty dodávají robustní vzhled, dynamiku podtrhuje plošší zadní sklo. Vůz měří na délku 4,69 metru a může mít i sedmimístné uspořádání, pokud ale zůstanete u pětisedadlové verze, nabídne vám zavazadelník skvělých rozměrů, který pojme 835 litrů nákladu. Stejně jako zavazadla mají pohodlnou cestu za zimními sporty zaručenou i cestující, protože na výběr jsou teď nová ergonomická sedadla, pro řidiče a spolujezdce vyhřívaná, ventilovaná a s masážní funkcí. Pro dlouhé cesty je perfektní možnost nastavení délky sedáku.

Škoda Kodiaq červený (6)

Palubní deska s přehledným členěním umožní rychlou orientaci, zůstává zachován systém přístrojového štítu, displeje infotainmentu zabudovaného ve středovém panelu a pod ním ovladače klimatizace. Řidič pracuje s virtuálními ukazateli, většinu funkcí pak ovládá přes multifunkční volant, který je dvouramenný, případně sportovní tříramenný. V případě aktivované funkce asistované jízdy probíhá v pravidelných intervalech kontrola ovládání, tedy zda má řidič ruce na volantu.

Škoda Kodiaq bily (2)

Nabídka zahrnuje spalovací motory zážehové i vznětové, my jsme v redakčním testu vyzkoušeli základní dvoulitrový diesel o výkonu 110 kW (150 koní) a vrcholný benzín 180 kW (245 koní), který je určen výhradně pro sportovní verzi RS, v obou případech s řazením automatickou převodovkou DSG. Rozdílná motorizace se podle očekávání projevila především na spotřebě. Úsporný naftový motor dokázal jezdit za velmi dobrých 6,7 l/100 km (kombinovaná hodnota podle technických parametrů je 5,9 l/100 km), výkonný sportovní motor spotřeboval 9,6 l/100 km (tabulkově je kombinovaná hodnota na 8,9 litrech). Odměnou za častější tankování je samozřejmě sportovní jízda, kdy verze RS zrychlení z nuly na stovku zvládne za 6,5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 234 km/h.

Ať už zvolíte pro rodinu příznivější úsporný motor, nebo dynamický se sportovními parametry, můžete využít nové asistenční systémy pro bezpečnější jízdu. Osm jich je sdruženo v systému Asistovaná jízda 2.0, pracují s údaji z radaru, kamery a navigace. Zvládne mimo jiné i jízdu v koloně nebo držení se v pruhu, přičemž rozpozná i práce na silnici, kdy se mění dopravní značení. Pro pohodlné parkování je praktickým pomocníkem panoramatický systém s asistentem pro manévrování, při cestách na dovolenou se hodí asistent pro couvání s přívěsem.

Škoda Kodiaq začíná s cenou na 863 900 Kč. Testovaná dieselová motorizace je k mání od 1 033 900 Kč, vrcholná verze RS má cenu stanovenu od 1 313 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru