Kia Sorento – Nová porce prostoru a technologií – test

Sorento se s uvedením čtvrté generace znovu stalo vlajkovou lodí značky Kia. Sedmimístné SUV je robustní, prostorné a prošpikované technologiemi. Vyzkoušeli jsme, jak se změnilo auto postavené na zcela nové platformě.

Kia Sorento (2)

Původně terénní vůz, který při uvedení na český trh v roce 2002 lákal hlavně dobrodruhy, se za skoro dvě desetiletí znatelně proměnil. Dnešní model je symbolem pohodlí a uživatelského komfortu. Kromě toho se s novou generací dočkal velmi zdařilé designové proměny. Zejména přední maska je teď ještě robustnější a hodně široká, takže proporce působí více vyváženě než u předchůdce. Tenká lišta nad mřížkou chladiče propojená s liniemi světlometů autu sluší, stejně jako rozměrná kapota s několika prolisy. Zádi dominují nová světla ve vertikálním provedení, název modelu Sorento je umístěn skoro přes celou šířku víka kufru. Profil je díky ostřejším tvarům dynamický a osvěžený velkým střešním spoilerem.

Kabina je pojata tak, aby všichni cestující měli dostatečný prostor a cítili se na palubě komfortně. Sedadla pro řidiče a spolujezdce jsou široká, ale nechybí jim boční vedení. Dělí je široká opěrka, takže strkanice lokty tu opravdu nehrozí. Lavice v druhé řadě je dost rozměrná na to, aby nechyběla opora pro nohy a místo na šířku. Vylepšují to ještě zadní části sedadel v první řadě, které jsou tvarované tak, aby vzadu vznikl další prostor pro kolena. Zavazadelník je v pětimístném uspořádání mimořádně velký – pojme nejméně 705 litrů nákladu. Při vyklopení třetí řady sedadel z prostoru pod podlahou se ovšem zmenší na 187 litrů.

Kia Sorento (6)

Palubní deska je vodorovně členěná, uprostřed ji obsadil velký displej multimédií a pod ním ovladače klimatizace a její výdechy. Rozměrný přístrojový štít obsahuje ukazatele s pěknou a kontrastní grafikou, je kompletně digitální a zobrazované informace si nastavíte podle preference. Při odbočování se při zapnutí blinkru objeví v příslušném kruhu v přístrojovém štítu obraz boční kamery. Volič automatické převodovky je otočný, stejně jako o něco menší ovladač jízdních režimů.

V motorizacích je na výběr mezi spalovacím naftovým motorem 2.2 CRDi ve verzi 4×2 nebo 4×4 a hybridní variantou, která je vždy 4×4. My jsme do testu vybrali dieselový čtyřválec, který poskytuje výkon 202 koní v provedení s pohonem všech kol. Automatická osmistupňová převodovka DCT je jedinou možnou volbou. Zkušenosti z testu jsou ty nejlepší – motor je svižný, rychle reaguje na plyn. K řazení automatu nebyly výhrady. Ve spotřebě jsme se oproti tabulkám lišili o trochu víc – v tabulkách najdete 5,7 – 6,0 l/100 km, my jsme se pohybovali kolem 8,2 litru.

Kia Sorento (3)

Podvozek je naladěn pro pohodovou jízdu, pro niž je Sorento přímo stvořeno. Dokonale vyžehlené nerovnosti, perfektní odhlučnění, snad trochu více pohupování, ale to u tak rozměrné karoserie očekáváte, stejně jako náklony v zatáčkách. Manévrování v garážích už tak snadné není, pomůže s ním ale kamerový systém, který má svůj přepínač jednoduše dosažitelný přímo na středové konzole. Dálkové ovládání kromě toho dokáže automaticky vyparkovat z kolmého stání. Auto si troufne i na záludnosti v terénu, k čemuž slouží volič jízdních režimů. Nabízí Comfort, Eco a Sport pro silniční jízdu a Snow, Mud a Sand pro terénní.

Kia Sorento začíná s cenou na 1 099 980 Kč, v testované verzi 4×4 o 50 tisíc výš. Cena konkrétního testovaného vozu s příplatky byla stanovena na 1 444 980 Kč.

Testovaný model:

Kia Sorento

motor:  vznětový čtyřválec 2151 cm3

výkon:  148 kW/202 k při  3800 ot./min.

točivý moment:  440 Nm při 1750 – 2750 ot./min.

rozměry:  délka 4810 mm, šířka 1900 mm, výška 1700 mm

rozvor náprav: 2815 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru