Volkswagen Caddy Maxi – Prostorný, bezpečný a inteligentní – test

Osobní verze původně užitkových vozů patří k typům automobilů oblíbeným zejména u rodin, které rády cestují ve velkorysém stylu. Do malé dodávky se totiž všichni pohodlně vejdou na víkendový výlet a v týdnu se dá snadno využívat jako firemní auto třeba pro řemeslníka. Caddy Maxi je teď v novém provedení kromě toho také vybavený bezpečnostními systémy, které nejsou v dodávkách úplně běžné.

VW Caddy dlouhy (1)

Caddy se vyrábí v mnoha verzích, mezi nimiž nechybí nákladní varianta ani vůz vybavený pro kempování. My jsme do testu vybrali prodlouženou verzi, která se označuje Maxi. Na trhu je tento model už v páté generaci, ta nová je ovšem postavena na moderní platformě, která umožňuje zařadit nové technologie. Díky tomu má vůz systém Travel Assist či asistent pro odbočování vlevo. Celkem se do výbavy dostalo hned pět nových bezpečnostních systémů, celkem jich je devatenáct. Pro cesty s rodinou, která miluje kempování, je velmi zajímavý například systém pro usnadnění couvání s přívěsem.

V exteriéru se změnilo mnohé, pro pohodlné ovládání jsou to třeba elektricky ovládané posuvné dveře nebo bezklíčkové odemykání. Pohodu na palubě zvýší panoramatické střešní okno, ale především pak prodloužený rozvor, který se protáhl o celých 73 milimetrů na výsledných 2755 mm. To se pochopitelně příznivě odrazilo ve vnitřním prostoru a možnostech uspořádání sedadel. Testovaná Maxi verze byla osazena třemi řadami sedadel, kde v druhé řadě jsou tři jednotlivé sedačky, v následující pak dvě sedadla, která lze velmi snadno sklopit a získat tak větší nákladovou plochu. Při pětimístném uspořádání lze naložit zavazadla o objemu až 1213 litrů. Přístrojová deska vlastně v ničem nepřipomíná dodávku – displej s ukazateli i obrazovka infotainmentu jsou zcela moderní, virtuální štít zobrazuje údaje přesně podle toho, jak si je nakonfigurujete. Středová konzola obsahuje v podstatě jen startovací tlačítko a páčku automatické převodovky, s níž je ovládání auta doslova hračkou.

VW Caddy dlouhy (9)

Zvolený dvoulitrový dieselový motor je úspornou a přitom dostatečně výkonnou volbou. Dodává výkon 122 koní, hladké řazení zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka. Jedná se o nejvýkonnější variantu naftového motoru 2.0 TDI, který je v nabídce ještě ve verzích s výkonem 75 či 102 koní. Během testu jsme ocenili především úspornou jízdu – pohybovali jsme se kolem šesti litrů, což koresponduje s udávanou kombinovanou spotřebou 5,4 l/100 km.

VW Caddy dlouhy (4)

Řidič bude spokojen s ergonomií ovladačů, na delší cestování by se ale hodil trochu delší sedák. To posádka si nebude stěžovat – sedadla jsou pohodlná a mají příjemně tvarovaná opěradla. K zabavení pasažérů poslouží možnost připojení externích mobilních zařízení pomocí rozhraní USB-C, k dispozici je také hlasové ovládání.

Volkswagen Caddy je v nabídce za cenu od 599 000 Kč, Caddy Maxi začíná na 707 158 Kč. Celková cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy byla stanovena na 985 275 korun.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru