Peugeot e-208 – Na nové platformě – první jízda

Vývoj elektromobility citelně zrychlil po nástupu období drakonických emisních limitů. Každá automobilka na to reaguje podle vlastní strategie, většina se snaží elektrifikovat co nejvíce svých modelů. Peugeot e-208 je příkladem koncernového řešení, které počítá s elektromobilem ve všech modelových řadách.

Peugeot e208 (1)

Modulární platforma CMP dala vzniknout nejen novému modelu 208, ale zároveň i jeho elektrické verzi e-208. Automobilka má s platformou velké plány – použije ji nejen pro modely Peugeot, ale i pro ostatní koncernové značky Citroën, DS, Opel a Vauxhall. Je konstruována tak, aby umožnila výrobu konvenčních i elektrických vozů na stejné lince, což znamená mimořádně efektivní řešení a možnost pružněji reagovat na poptávku. Budou na ní stát vozy segmentu C, D i auta typu SUV. Dovolí vyrábět automobily s různými parametry – má možnost volby dvou rozchodů kol, tří rozvorů, tří zadních modulů a dovoluje vůz osadit koly různých průměrů. Skupina tak počítá do roku 2025 s nabídkou elektrifikovaného modelu ve všech řadách uvedených značek.

Peugeot e-208 je první vlaštovkou, která modulární platformu využívá. Díky tomu je vůz lehčí, má vylepšené aerodynamické vlastnosti a optimalizované hnací ústrojí, co se týče spotřeby a výkonu. Novinkou je také možnost vylepšit komfort v kabině snížením vibrací a zařazení sofistikovaných asistenčních systémů.

Peugeot e208 (3)

Ačkoliv se vzhledově výrazně neliší od konvenčního modelu, odlišnosti u e-208 vycházejí především z odlišného přístupu k ovládání. Řidič má k dispozici tři režimy – „normal“ pro běžnou jízdu, „eko“ pro maximální úsporu a „sport“ pro dynamickou jízdu. Podle toho se také odvíjí spotřeba elektrické energie a mění dojezd na jedno nabití. Kromě toho jsou k dispozici i dva režimy brzdění, které volíte pomocí řadicí páky – běžný režim, podobný tomu v konvenčním modelu, a nebo režim, v němž brzdění řídíte pomocí pedálu plynu a ovlivňujete tím rekuperaci kinetické energie.

Akumulátory, které napájejí elektromotor o výkonu 136 koní, jsou uloženy pod podlahou. Jejich kapacita je dost velká – 50 kWh, a to znamená dojezd až 340 kilometrů podle stylu jízdy. Můžete je dobíjet třemi způsoby – v domácí zásuvce, přes Wallbox (jednofázovým proudem 7,4 kW za 8 hodin, třífázovým 11 kW za 5 a čtvrt hodiny) nebo v rychlodobíječce 100 kW za půl hodiny do kapacity 80 procent.

Peugeot se snaží reagovat také na překážky, které brání masovějšímu rozšíření elektromobilů, totiž nepříliš rozvinuté infrastruktuře pro nabíjení baterií. Nabízí tudíž několik možností vylepšení domácího nebo firemního nabíjení pomocí zesílených Wallboxů a také službu umožňující nabíjet v široké síti veřejných zařízení přes systém Free2Move. Kromě toho si mohou řidiči nechat naplánovat trasu jízdy se zohledněním nabíjecích stanic či nechat si poradit, jak optimalizovat dojezd.

Peugeot e208 (8)

Vzhledem a interiérem nové 208 jsme se zabývali již v minulosti, proto jen pro doplnění – elektromobil se od konvenčního modelu liší hlavně přední mřížkou, která místo otvorů pracuje s modrými prvky, které zdůrazňují bezemisní charakter auta. Z pochopitelných důvodů nepotřebuje výfuk, takže záď uzavírá lesklá černá lišta na spodním okraji. V kabině pak řidič zaznamená hlavně odlišné informace na displeji infotainmentu, kde se zobrazují toky energií a hospodaření s kapacitou baterie, stejně jako čas zbývající k plnému dobití a další podrobnosti.

Peugeot e-208 začíná s cenou na 790 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru