První SUV kupé od Volkswagenu se jmenuje Taigo

Volkswagen uvádí na evropský trh nový kompaktní crossover Taigo. Vůz s pohonem předních kol má za úkol nadchnout moderní karoserií s prvky crossoveru, vyšší polohou sedadel, průkopnickou konektivitou a neomezenou využitelností pro každodenní provoz. Zadní část střechy pětimístného vozu se ve stylu kupé výrazně svažuje k zádi, aniž by omezovala prostor pro hlavu cestujících na sedadlech vzadu. Volkswagen tak rozšiřuje portfolio kompaktních modelů Polo (hatchback) a T-Cross (SUV) o třetí karosářskou variantu, která byla dosud vyhrazena především vyšším cenovým segmentům.

The new Volkswagen Taigo

Všechny tři modely používají modulární platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Téměř 4,26 metru dlouhé SUV kupé již v sériové výbavě nabízí světlomety LED, zcela digitální panel sdružených přístrojů a nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3). Taigo – stejně jako jeho brazilský protějšek Nivus – má jako crossover se siluetou připomínající kupé předpoklady přitáhnout nové vrstvy převážně mladých zákazníků i motoristů s mladým duchem.

Technickým základem modelu je modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Design modelu je charakterizován výraznými proporcemi. Nápadná je především silueta ve stylu kupé s výrazně dopředu skloněným střešním sloupkem C. V interiéru boduje sériově dodávaným multifunkčním volantem s propracovaným designem a moderními ovládacími prvky. Informační a zábavní systémy vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3) a v závislosti na výbavě zahrnují jednotku OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu prostřednictvím karty eSIM a „App-Connect Wireless“.

Mezi ně patří mimo jiné streamingové služby, hlasové ovládání hovorovou řečí a individualizace nastavení vozidla prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“ s připojením ke cloudu. Nové SUV kupé má velmi blízko k modelům značky Volkswagen z vyšších segmentů také z hlediska asistenčních systémů, zvyšujících úroveň komfortu a bezpečnosti. Všechny verze modelu jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Na přání může být vůz vybaven systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.

Předprodej bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru