Audi Q4 e-tron – nový kompaktní SUV elektromobil – první jízda

Modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron mají nabídnout všestrannou praktičnost pro každodenní provoz, pokrokový design koncepčních studií a bezemisní cestování. Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW (299 k). Všechny verze nabízejí jízdu s dlouhým dojezdem, rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd o 130 kilometrů a nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 kilometrů. 

 Audi_Q4_etron_01

Obě kompaktní SUV s elektrickým pohonem sjíždějí na přání z montážní linky se světlomety Matrix LED, které co nejlépe osvětlují vozovku, aniž by oslňovaly ostatní účastníky silničního provozu. Světovou novinkou jsou různé varianty světelného designu. Řidič má v ovládacím systému MMI touch na výběr čtyři různé digitální světelné designy.

Interiér modelů je prostorný a vzdušný. Přístrojová deska je zaměřena na řidiče a rozdělena do samostatných částí. Přístrojová deska nese dva displeje, které jsou současně designovým prvkem. Samostatný horizontální ovládací panel nese volič provozních režimů pohonu. Zcela nový je  volant s dotykovými plochami beze spár, jejichž prostřednictvím ovládá řidič digitální panel sdružených přístrojů. Ovládání informačního, zábavního a navigačního systému probíhá primárně prostřednictvím centrálního displeje MMI touch, který bude od konce letošního roku k dispozici také ve větší verzi s úhlopříčkou 11,6 palce. Třetí možností je hlasové ovládání s rozpoznáváním hovorového jazyka.

Audi_Q4_etron_26

Na přání mohou být modely průhledovým displejem s rozšířenou realitou. Tento systém vkládá do reálného okolí pokyny některých asistenčních systémů a navigační symboly. Dynamické zobrazení využívá velkou zobrazovací plochu a řidič ho vnímá, jako by se virtuálně vznášelo ve vzdálenosti 10 metrů nebo více.

Portfolio pohonů tvoří dvě varianty akumulátorů a tři varianty pohonu. Kompaktní sada akumulátorů pro model Q4 35 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7 – 15,8 (EU) nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh (celková 55 kWh), u velké akumulátorové baterie pro modely Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU) a Q4 50 e-tron quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,8 – 16,5 (EU) to je 77 kWh, resp. 82 kWh.

U modelů Q4 35 e-tron a Q4 40 e-tron pohání zadní kola jeden elektromotor, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k), resp. 150 kW (204 k). Vrcholná verze Q4 50 e-tron quattro využívá dva elektromotory, které zajišťují elektrický pohon všech kol. Jejich celkový nejvyšší výkon je 220 kW (299 k) postačuje ke zvládnutí sprintu z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a k dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 180 km/h. Z důvodu hospodárného provozu se elektromotor na přední nápravě připojuje pouze v případě, že řidič požaduje vysoký výkon nebo lepší trakci. Důležitým přínosem pro energeticky hospodárný provoz je také inteligentní rekuperace, která zohledňuje mimo jiné data navigačního systému a topografii. Na přání dodávané tepelné čerpadlo využívá odpadní teplo vysokonapěťových modulů a okolního vzduchu k efektivnímu klimatizování interiéru. Především při delších jízdách tak významně přispívá ke zvýšení hospodárnosti.

Obě nová elektricky poháněná SUV mohou uživatelé nabíjet střídavým (AC) nebo stejnosměrným (DC) proudem. V závislosti na sadě akumulátorů lze využívat různé nabíjecí výkony. U kompaktní akumulátorové baterie dosahuje nabíjecí výkon až 7,4 kW (AC), ale při rychlém nabíjení HPC (High Power Charging) stejnosměrným proudem (DC) to může být až 100 kW. Velká sada akumulátorů umožňuje ve standardní výbavě nabíjecí výkony až 11 kW (AC), resp. až 125 kW (HPC).

Audi_Q4_etron_02

Audi e-tron Charging Service zpřístupňuje s jednou nabíjecí kartou 210 000 veřejných nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích, z toho je 4400 rychlonabíjecích přípojek HPC (stav k dubnu 2021). Majitelé elektromobilu Q4 e-tron neplatí v tarifu Transit v prvním roce žádný základní poplatek. U tohoto tarifu profitují především ze zvýhodněných podmínek v rámci sítě IONITY.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je u modelů uložena mezi nápravami, což zajišťuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy. Na přání dodává Audi pro všechny varianty modelu Q4 e-tron sportovní podvozek, který karoserii snižuje o 15 milimetrů (sériová výbava verze S line). Kromě toho je k dispozici systém Audi drive select s různými jízdními režimy (sériová výbava verze Sportback) a progresivní řízení, jehož převod je s rostoucím úhlem otočení volantu strmější (sériová výbava verzí quattro). Audi drive select se dodává i pro Sportback s pohonem zadních kol. Podvozek s adaptivními tlumiči je výbava na přání pro všechny varianty pohonu.
Výroba modelů probíhá s klimaticky neutrální emisní bilancí. Závod ve Cvikově používá ekologickou elektrickou energii a také dodavatelé akumulátorových článků se zavázali, že budou při výrobě spotřebovávat výhradně „zelenou“ elektrickou energii. Emise, které v současnosti ještě nelze eliminovat, jsou kompenzovány prostřednictvím projektů na ochranu klimatu s certifikací TÜV. Tyto projekty splňují přísné požadavky organizace Gold Standard Foundation.

Ceny začínají na 1 159 900,- Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru