Ferrari 296 GTB – horká novinka s šestiválcem

Berlinetta s motorem uloženým vzadu uprostřed je poháněna plug-in hybridním systémem, který využívá šestiválcový spalovací motor. Celkový výkon 830 koní představuje slušnou konkurenci k osmi a dvanáctiválcovým motorům Ferrari. Kromě toho se jedná po dlouhých letech o první šestiválec u silničního Ferrari. Tím úplně prvním bylo Dino 156 F2 z roku 1957. 

01_296_GTB_34_ant

Dvoumístný vůz, v jehož názvu 296 GTB se skrývá objem válců 2,992 litru  a zkratka Gran Turismo Berlinetta, slibuje především zážitky a emoce za volantem. Tentokrát ovšem vstupuje do hry také elektromotor, který je zapojen v plug-in hybridním systému. To znamená mimo jiné dojezd čistě na elektřinu až 25 kilometrů a excelentní celkový výkon 830 koní. Motor V6 s úhlem 120 stupňů mezi válci má díky turbo technologii konstruované speciálně pro tento vůz extrémně vysoký litrový výkon 221 koní. Nový motor si vysloužil pracovní přezdívku „piccolo V12“.

01_296_GTB_Assetto_Fiorano_front

Assetto Fiorano

Pro mimořádně náročné zákazníky je v nabídce verze Assetto Fiorano. Použití většího podílu odlehčených karbonových materiálů ještě snížilo hmotnost vozu, takže pocit z dynamické jízdy je ještě intenzivnější. Vůz má nastavitelné tlumiče Multimatic ze závodních GT, ultralehké zadní sklo či vysoce výkonné pneumatiky Michelin Sport Cup2R. A pro extravagantní klienty je tu výrazný designový paket inspirovaný modelem 250 Le Mans.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru