Nová Dacia Duster přijede v září

Dacia Duster je na trhu již od roku 2010 a otřásla segmentem SUV s cenou městského vozu. S více než 1,9 milionu vozů je Duster v prodejích osobních vozů v kategorii SUV na trhu soukromé klientely evropským lídrem od roku 2019. V návaznosti na předchozí generace se nový Duster zaměří jak na zákazníky, vyžadující pohodlné SUV s atraktivním designem, tak na zákazníky, kteří hledají univerzální a robustní 4×4.

DACIA DUSTER II (HJD)

Pokud jde o život na palubě, je vybaven vysokou středovou konzolou s posuvnou loketní opěrkou, dvěma multimediálními systémy s novou 8palcovou obrazovkou a automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Vůz je stále všestranný a je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol. Tato nejnovější verze profituje také z vylepšeného systému monitorování pohonu 4×4.

35034_69-2021_-_nouveau_dacia_duster

Duster přijímá nové stylistické prvky Dacia představené poprvé na modelech Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan. Nová optika integruje světelný podpis ve tvaru Y. Trvalé přední i zadní denní svícení (typ ECOLED) integruje nový světelný podpis. Je prvním modelem značky vybaveným směrovými světly LED (vpředu). Tato technologie je využívána rovněž pro potkávací světla (standardně se světelným senzorem) a pro osvětlení SPZ.

 

DACIA DUSTER II (HJD)

V interiéru najde zákazník nové čalounění sedadel. Tkaniny a tvar nových opěrek hlavy poskytují lepší ergonomii a snadnou údržbu. Díky tomu, že jsou tenčí, poskytují lepší viditelnost vzad pro řidiče a vpřed pro cestující na zadních sedadlech. Velkou novinkou je vzhled vysoké středové konzoly vybavené širokou loketní opěrkou s posuvem přes 70 mm. Má uzavřený úložný prostor o objemu 1,1 litru a dvě USB nabíjecí zásuvky pro cestující sedící vzadu, dle úrovně vybavení. Bez ohledu na úroveň výbavy je standardem displej palubního počítače, automatické zapínání světel a tempomat s podsvíceným ovládáním na volantu. Automatická klimatizace s digitálním displejem, vyhřívaná přední sedadla a Hands-free karta pro bezklíčový přístup a startování jsou k dispozici dle konkrétní verze.

Duster je každodenním společníkem na silnici i mimo ni. Chcete-li cestovat v naprostém klidu, nabízí rovněž skutečné terénní schopnosti, zejména díky:

  • Světlé výšce 217 mm u pohonu předních kol a 214 mm u pohonu všech kol
  • Přechodový úhel 21°
  • Přednímu nájezdovému úhlu 30°
  • Zadnímu nájezdovému úhlu 3°0 u verze 4×2 a 33° u verze 4×4

Systém 4×4 Monitor, který je k dispozici u verzí 4×4, s výbavou Media Display nebo Media Nav, poskytuje na centrální obrazovce mnoho informací:

  • Ukazatel bočního náklonu: díky snímačům bočního náklonu dokážete přesněji určit sklon svahu, který právě zdoláváte.
  • Úhel sklonu svahu: tato informace pomáhá upřesnit strmé svahy a stoupání pomocí dat z asistenčních systémů pro rozjezd do kopce nebo adaptivní kontroly sjezdu z kopce
  • Kompas: Nyní k dispozici od 0 km/h, pomáhá orientovat se ve vztahu k magnetickým pólům Země
  • Výškoměr: nadmořská výška se zobrazuje, v první části obrazovky a dosažený výškový rozdíl ve 2. části.

Po jízdě v terénu nebo v horách zobrazí 4×4 Monitor souhrnnou historii údajů o cestě.

DACIA DUSTER II (HJD)

Nový Duster nyní profituje ze 6stupňové automatické převodovky EDC, která je k dispozici s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. Nabízí pohodlí a výhody automatické převodovky při zachování příznivé spotřeby paliva a emisí CO2 jako u manuální převodovky.

Převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) obsahuje 2 spojky: jedna spojka pro liché převody (1,3,5) a druhá pro sudé převody (2,4,6 a zpátečka). Řazení je ovládáno elektromotorky. Ty jsou řízeny počítačem, který volí ideální rychlostní stupeň podle požadavků řidiče. Při řazení rychlostního stupně se spojka v záběru otevře a současně se uzavře spojka dalšího stupně.

Převodovka EDC zajišťuje, aby byl vždy vybrán správný rychlostní stupeň a otáčky motoru byly vždy v ideálním pásmu pro dosažení co nejnižší spotřeby paliva a minimalizaci emisí CO2. 

Motory jsou určené pro univerzální použití a splňují normu Euro 6D Full.

  • Diesel: Blue dCi 115, pohon předních nebo všech 4 kol, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou
  • Benzín:
  • TCe 90 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
  • TCe 130 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
  • TCe 150 s pohonem všech kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou
  • TCe 150 s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou EDC
  • Benzín-LPG: TCe 100 LPG s pohonem předních kol ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru