Speciál – Elektromobilita, je to cesta? Jak jsou na tom nejnovější modely? Vyzkoušeli jsme Hyundai Kona, Honda e, Audi e-tron Sportback, Renault Mégane E-Tech, Fiat 500e, VW I.D.3

K roku 2021 bezvýhradně patří elektrická vozidla. Nárůst jejich používání lze očekávat z velké části kvůli předpisům Evropské unie. Ty velmi přísně omezují a regulují normy emisí CO2. Do roku 2030 se mají emisní limity snížit o 60 % oproti roku 1990. Dle nejnovějších návrhů by měly být průměrné emise CO2 z nových osobních automobilů nižší než  v roce 2021, ale až schválená regulace z roku 2019 počítá se snížením o 37,5 %.

Pro vozy s konvenčním pohonem jsou opatření skutečně drakonická a budou mít pravděpodobně na svědomí boj dieselových motorů o přežití. Laťka je nejen nastavena drasticky nízko, ale emise oxidu uhličitého v Evropě v minulých letech spíš rostly, než aby se snižovaly. Podle statistik společnosti JATO Dynamics byly v roce 2019 průměrné emise u nových automobilů 121,8 g/km, což je nárůst třetí rok v řadě. Podle odborníků by na vině mohl být stále rostoucí zájem o SUV, jejichž průměrné emise byly vyšší než u běžných osobních vozů. Bohužel se nepovedlo snížit průměrné emise ani pomocí elektrifikovaných vozů, které sice měly průměrné emise 63,2 g/km, ale tvořily jen šest procent trhu, takže v celkovém objemu stejně k poklesu nedošlo.

Honda E nemá zpětná zrcátka, ale kamerky, dojezd činil 190 km se spotřebou 14-15 kWh/100 km.

Honda E nemá zpětná zrcátka, ale kamerky, dojezd činil 190 km se spotřebou 14-15 kWh/100 km.

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7



Facebook

Nejčtenější

Nahoru