Speciál – Elektromobilita, je to cesta? Jak jsou na tom nejnovější modely? Vyzkoušeli jsme Hyundai Kona, Honda e, Audi e-tron Sportback, Renault Mégane E-Tech, Fiat 500e, VW I.D.3

Poslední roky mohutně zahýbaly stavem automobilového trhu a nabídkou vozů pro evropské i české zákazníky. Emisní limity přinutily výrobce automobilů uvažovat o pohonu vozů ve zcela nových souvislostech. Hybridní vozy a elektromobily už nejsou prezentovány jako stylové doplňky dobře situovaných zákazníků nebo osobní obětavost příznivců „zeleného“ způsobu života, ale jako běžná součást života moderního člověka.

Audi e-tron SB (5)

Už v blízké budoucnosti mají být elektrifikované vozy běžnou součástí vozového parku. Firmy (a také státní úřady) si začínají úsporná a ekologická auta pořizovat cíleně. Jak jsme na tom u nás? Které modely jsou na trhu a jak se s nimi jezdí? A kolik můžeme ušetřit nebo naopak prodělat? Bez ohledu na to, jaký máte přístup k ochraně životního prostředí, zasáhne celosvětová snaha o zlepšení ovzduší naší planety každého. Počínaje tříděním odpadu a zdaleka nekonče zpřísňováním provozu automobilů a dalších dopravních prostředků. Co všechno to ovlivní u automobilů?

Především se nabízí otázka jejich ceny. Výrobci jsou nuceni věnovat větší pozornost a samozřejmě i finance vývoji nových technologií. Do ceny vstoupí také pokuty za nedodržení nových emisních norem. Z nabídky zmizí část motorizací se spalovacími motory, u některých značek už dokonce víme i o modelech, které na evropském trhu skončí kompletně. Snaha automobilek zavádět do nabídky co nejvíce elektrifikovaných modelů je motivována snahou o snížení průměrných emisí. Případné pokuty se totiž odvíjejí od celé produkce. Na jejich snížení se mohou podílet všechny typy alternativních pohonů, zájem o ně ale není tak velký, proto je snaha prezentovat je potenciálním zákazníkům ve větší míře. A na snížení průměrných emisí mohou mít podíl i naftové motory, které produkují méně CO2 než benzínové motory. Zájem o diesely ale rapidně poklesl, navíc se jejich nabídka i v cenících automobilek stále snižuje.

Jedno z nějvětších SUV na elektřinu, náš dojezd byl 320 km a spotřeba přes 30 kWh/100 km. Má dva nabíjecí vstupy, z každé straně jeden.

Audi e-tron Sportback 55 je jedno z největších SUV na elektřinu, náš dojezd byl 320 km a spotřeba přes 30 kWh/100 km. Má dva nabíjecí vstupy, z každé strany jeden. Na kamerky místo zpětných zrcátek jsme si rychle zvykli.

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7



Facebook

Nejčtenější

Nahoru