Audi Q2 a Q5 – je libo menší nebo větší – test

Před čtyřmi roky uvedla značka Audi na trh model Q2, který se stal průkopníkem nového trendu. Kompaktní SUV nyní dává svůj charakter najevo zvenku výraznějším profilem s novými světlomety, v interiéru rozšířenou nabídkou služeb Audi connect a asistenčních systémů.

 

Audi Q2 (2)

Q2 je robustním všestranným automobilem pro každodenní provoz i volný čas. Karoserie je sportovně protažená. Q2 je nyní s vnější délkou 4,21 metru o několik milimetrů delší. Vnější šířka 1,79 metru zůstala beze změny, což platí i pro vnější výšku 1,54 metru. Do nárazníku je integrován difuzor s velkými pětiúhelníky. Změny se dočkala také příď. Plochy pod světlomety nyní výrazněji vystupují do popředí. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je o trochu nižší, což přední partii vizuálně rozšiřuje.

Světlomety LED jsou součástí sériové výbavy modelu, na přání se dodávají světlomety Matrix LED. Sedm jednotlivých diod LED, uložených ve společném modulu, plní funkci dálkových světel s inteligentním řízením rozložení světla. Vozovka je přitom vždy osvětlována s maximální možnou intenzitou, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Světla pro denní svícení vytváří deset elektroluminiscenčních diod umístěných za optickými prvky kosočtvercového tvaru. Funkci dynamických ukazatelů směru zajišťuje dalších sedm diod LED. V případě zadních svítilen mají zákazníci na přání na výběr dvě varianty s diodami LED, z nichž jedna disponuje dynamickými ukazateli směru. Dynamické ukazatele směru i na zádi se dodávají sériově v kombinaci se světlomety Matrix LED.

 

Audi Q2 (6)

Vnitřní design navazuje na uhlazený design exteriéru. Novým vzhledem zaujmou výdechy ventilační soustavy a řadicí páka, resp. páka voliče převodovky S tronic. Místo základní varianty mohou zákazníci objednávat Q2 také s interiérem S line. Obě verze interiéru lze libovolně kombinovat se třemi variantami exteriéru. Na přání dodávaný paket dekoračního osvětlení plus zahrnuje zespodu osvětlené ozdobné lišty na přístrojové desce a čalouněné plochy pro ochranu kolen na středové konzole.

Audi Q2 vstupuje na český trh s zážehovým motorem 1.5 TFSI, který dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a poskytuje maximální točivý moment 250 Nm. Čtyřválec spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 5,1 až 5,4 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 116 až 124 gramů CO2 na kilometr. K hospodárnosti přispívá systém deaktivace válců COD (cylinder on demand), který přechodně deaktivuje druhý a třetí válec v nízkých otáčkách při nízkém zatížení. Naše spotřeba dosažená při testování činila 7,2 l/100 km a dojezd 690 km s plnou nádrží. Cena vozu začíná na 674 900 Kč.

 

Audi Q5 (1)

Audi Q5 s novým vzhledem

Vůz je již mnoho let nejprodávanějším SUV v prémiovém segmentu střední třídy na evropských trzích. Q5 kombinuje sportovní charakter s využitelností v každodenním provozu. Ostřejší rysy vnějšího designu úspěšného modelu umocňují identitu Q a poprvé v nabídce na celém světě zahrnují zadní svítilny s digitální technologií OLED.

 

Audi Q5 (2)

Designéři Audi v rámci modernizace exteriéru vzhled vozu ještě více zvýraznili řadou osobitých detailů. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je nyní mělčí a vypadá širší než dosud. Krajní otvory pro přívod vzduchu jsou vyšší a rozdělují je lichoběžníkové vložené prvky. Horní část světlometů LED má nový design světel pro denní svícení. Vzadu je nový ozdobný prvek mezi zadními svítilnami a nový difuzor s horizontálním žebrem. Kromě standardní výbavy jsou na přání k dispozici dvě stylistické linie. Advanced line je vybavena chromovanými svislými žebry na masce chladiče Singleframe a spodními ochrannými panely pod předním a zadním nárazníkem ve stříbrné barvě místo černé. S line zahrnuje sportovní voštinovou mřížku masky chladiče Singleframe a chromovanou lištu po obvodu zadního difuzoru.

Design interiéru je zaměřen na horizontální linie, čímž vzniká pocit prostoru a lehkosti. Oblouk ozdobného obložení odděluje horní a spodní části přístrojové desky. Největší pozornost přitom přitahuje nový dotykový displej MMI s akustickou zpětnou vazbou. Místo dosud používaného otočného ovládacího tlačítka na konzole středového tunelu nyní zaujímá odkládací přihrádka.

 

Audi Q5 (5)

Nová generace osvětlovací techniky OLED je poprvé na světě k dispozici v modernizovaném modelu Q5. OLED jsou extrémně hospodárné organické elektroluminiscenční diody, které vytvářejí povrch, z něhož vychází homogenní světlo. Na přání dodávané zadní svítilny OLED jsou rozděleny do tří částí po šesti segmentech, což umožňuje designérům a vývojářům značky Audi vytvářet různé světelné designy a charakteristický vzhled na základě společného hardwaru.

Modernizované Audi Q5 je nyní s vnější délkou 4,68 metru o 19 milimetrů delší – především díky delším nárazníkům. Jeho vnější šířka (bez vnějších zpětných zrcátek) 1,89 metru a vnější výška 1,66 metru zůstávají beze změn, rozvor náprav je 2,82 metru. Na přání se dodávají podélně posuvná zadní sedadla Audi plus s nastavitelným sklonem opěradel. V této variantě má zavazadlový prostor objem 550 až 1550 litrů.

Sériovou výbavou modelu je centrální 10,1“ dotykový displej MMI. Jeho ovládání je extrémně snadné díky struktuře menu s plochými hierarchiemi. Systém umožňuje textové vyhledávání s nápovědou. Řidič může zadávat znaky a písmena manuálně nebo prostřednictvím hlasového ovládání, které rozumí mnoha pokynům z běžného hovorového jazyka. Systém hlasového ovládání může ve spojení s informačním a zábavním systémem MMI navigation plus včetně služeb Audi connect navigation & infotainment využívat přístup ke cloudu, který poskytuje ještě větší flexibilitu.

Na evropské trhy je modernizované prémiové SUV uvedeno ve verzi Audi Q5 40 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,4-5,3; kombinované emise CO2 v g/km: 143-139). V testu nám tedy přistál dvoulitrový vznětový čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Hliníkový blok válců má o cca 20 kilogramů nižší hmotnost než kliková skříň předchozího motoru. Kliková hřídel je o 2,5 kilogramu lehčí. K nízké spotřebě paliva přispívá částečně hybridní systém (MHEV). Řemenem poháněné zařízení BSG s funkcemi spouštěče a generátoru napájí 12V elektrickou soustavu vozidla, která zahrnuje kompaktní sadu lithium-iontových akumulátorů. BSG získává zpět kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji do akumulátorů. Systém MHEV umožňuje modelu Audi Q5 setrvačnou jízdu s vypnutým motorem a také využívání funkce start-stop již při poklesu rychlosti jízdy pod 22 km/h. Celkovým přínosem je snížení spotřeby paliva o cca 0,3 litru na 100 kilometrů. Zrychlí z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 222 km/h. Spotřeba během testovacího týdne dosahovala v průměru 8,5 litru, přičemž minimální byla 7,3 po okreskách a ve městě činila při popojíždění v kolonách i 10 litrů. Dojezd s plnou nádrží by měl být cca 800 km. Vůz je k mání od 1 279 900 Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru