Renault Arkana – představení nového modelu

Renault se uvedením svého nového modelu Arkana stává prvním mainstreamovým výrobcem nabízejícím SUV kupé v Evropě, neboť tento segment byl dosud výsadou prémiových značek. Vůz se začleňuje do SUV segmentu C, který celosvětově značně roste. 

5-2021 - Essais presse Renault ARKANA - Orange Valencia

Arkana má být silný hybridní produkt jak co do stylu, tak co do pohonu. Souběžně nabízí motory 1.3 TCe s mikrohybridizací 12V ve verzi 140 k a 160 k (ve druhé polovině roku 2021) včetně pohonu E-TECH Hybrid 145. Vyrábí se v továrně v Busanu (Jižní Korea) spolu s modelem XM3 od Renault Samsung Motors. Objednávky začaly být přijímány od dubna 2021.

Model vyjíždí na velkých kolech o průměru 690 mm, dosahuje délky 4 568 mm při výšce 1 571 mm a rozvoru 2 720 mm. Tvary zvýrazňují chromované prvky, například lišty zvýrazňující okna, boční ochrany dveří a dekorace předních blatníků. Je k dispozici také ve verzi R.S. Line.  Nechává se inspirovat sportovním DNA divize Renault Sport a jeho ikonického modelu Mégane R.S.

Arkana je vybavena technologií E-TECH Hybrid 145 k a využívá i výkonné motorizace TCe 140 a 160 v jejich mikrohybridní verzi 12V. Po modelech Clio, Captur a Nový Mégane pokračuje Renault ve strategii šíření své inovativní hybridní technologie E-TECH i zde. Její „full hybrid” motorizace je identická s pohonem modelu Clio E-TECH Hybrid.

Pohon E-TECH Hybrid 145 k se skládá ze 4-válcového benzínového motoru 1,6 l nové generace pocházející z Alliance. Tento motor je přizpůsoben hybridní technologii a je vybaven filtrem pevných částic ke snížení emisí. Jeho výkon činí 69 kW (94 k) a pomáhají mu dva elektromotory – jeden „e-motor” (36 kW) a vysokonapěťový startér generátor typu HSG (High-Voltage Starter Generator) 15 kW. Celek funguje díky inovativní multimódové převodovce bez spojky, doplňující pohonný agregát. Spojení elektromotorů s převodovkou s ozubenými koly umožňuje optimální a hladké řazení.

Pohon E-TECH Hybrid s baterií lithium-ion 1,2 kWh (230 V) v zavazadlovém prostoru zajišťuje významné snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Lze tak dosáhnout až 80 % doby jízdy ve městě v elektrickém režimu za snížení spotřeby až o 40 % oproti tradičnímu spalovacímu motoru. Arkana E-TECH Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km a emise CO2 111 g/km (hodnoty WLTP). Baterie se stejně jako u elektromobilu dobíjí při zpomalení a brzdění. Lze ji rovněž dobíjet přes spalovací motor. E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h.

10-2021 - Essais presse Renault ARKANA - Orange Valencia

Mikro-hybridizace TCe 140 a TCe 160

Všechny výbavy jsou rovněž k dispozici ve verzi mikro-hybridní, založené na přeplňovaném 4válcovém benzínovém motoru s přímým vstřikováním 1.3 TCe. Mikro-hybridizace se dosáhne přidáním alternátor-startéru s vlastní baterií lithium-ion 12 V, umístěnou pod sedadlem spolujezdce. Tento benzínový mikro-hybridní pohon je spojen s automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC se 7 rychlostmi a je nabízen ve dvou verzích 140 k (při uvedení na trh) a 160 k (v druhé polovině roku 2021).

Mikro-hybridní technologie 12 V zlepšuje funkci Stop & Start a zajišťuje rekuperaci energie při zpomalení. Alternátor-startér a baterie rovněž pomáhají motoru ve fázích největší spotřeby energie, při rozjezdu nebo při akceleraci. Mikro-hybridizace umožňuje snížit spotřebu paliva až o 8 % a emisí CO2 až o 8,5 %. Tato motorizace 1.3 TCe je rovněž vybavena částicovým filtrem, jehož úlohou je eliminovat částice výfukových plynů jejich zachycováním do mikroporézní buničité vložky, která se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje.

5-2021 - Essais Presse Renault ARKANA - Système Renault EASY LINK

V mikro-hybridní verzi TCe 140 disponuje točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1 750 až 3 500 ot/min, což představuje +10 k a + 20 Nm oproti dřívějšímu motoru 1.3 TCe 130. Vůz mádosahovat kombinované spotřeby   5,8 l/100 km a emisí CO2 131 g/km (hodnoty WLTP). Pro lepší dynamiku bude Arkana rovněž nabízena s mikro-hybridním pohonem 1.3 TCe ve verzi 160 k od druhé poloviny letošního roku.

Naše redakce má již naplánovaný týdenní test tohoto nového modelu, takže čtenářům přineseme také poznatky, jak se s autem jezdí.

1-2021 - Essais presse Renault ARKANA - Metallic Black et Orange Valencia

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru