Honda HR-V jen jako hybrid

Nový model HR-V e:HEV je poháněn moderní technologií dvoumotorové hybridní hnací jednotky zajišťující směsici efektivity a impozantního výkonu. Malé SUV se poprvé připojuje k modelové řadě e:HEV (hybridní elektrické vozidlo) společnosti Honda s cílem splnit závazek elektrifikovat do roku 2022 všechny hlavní modely nabízené v Evropě.

Honda HR-V e:HEV 2021

Nový model je navržený tak, aby dosahoval rovnováhy mezi prémiovým stylem SUV a prostorností, s kompaktními rozměry a snadným nastupováním a vystupováním pro cestující. To vše umožňuje zásada společnosti Honda „Man-Maximum, Machine-Minimum“ (M/M), která vychází z přesvědčení, že účelem technologií a designu je vyhovět potřebám řidiče a spolucestujících.

Model má ztělesňovat filozofii jednoduchého, čistého a moderního designu. Kompaktní tvar inspirovaný vozy kupé má známý vzhled s charakterem a robustností SUV. Jeho siluety je dosaženo zvýšením světlé výšky o 10 mm a snížením výšky střechy o 20 mm oproti předchozímu modelu. Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Kromě zvětšení prostoru pro nohy cestujícím na zadních sedadlech o 35 mm nabízí oproti předchozímu modelu HR-V větší rozsah sklonu sedadel o dva stupně díky umístění středové nádrže společnosti Honda a uspořádání hybridních komponentů.

Honda HR-V e:HEV 2021

Osvědčená hybridní technologie e:HEV umožňuje plynulou jízdu s citlivým dávkováním výkonu a nízkou spotřebou paliva. Skládá se ze dvou kompaktních, výkonných elektromotorů připojených k 1,5litrovému zážehovému motoru i-VTEC s maximálním výkonem z hnacího motoru 96 kW (131 k) a maximálním točivým momentem 253 Nm při 4 500 ot/min. Uspořádání e:HEV zahrnuje tři přepínatelné režimy jízdy, které jsou automaticky vybírány pro převládající jízdní požadavky. Pro maximální efektivitu se model HR-V rozjíždí v elektrickém režimu a plynule přechází do hybridního režimu, kdy se od motoru požaduje vysoký točivý moment, přičemž zážehový motor se využívá při rychlejší jízdě konstantní rychlostí. Jízdní dynamika je vylepšena různými výkonnostními režimy – Sport, Normal a Econ, přičemž pomocí voliče lze zvolit dodatečný jízdní režim B poskytující silnější rekuperační brzdění a zážitek více podobný jízdě v elektromobilu. Úroveň rekuperace energie a sílu brzdícího účinku lze upravit aby vyhovovaly preferencím řidiče pomocí „pádla“ pod volantem, což poskytne řidiči další umocnění zážitku z jízdy.

Model HR-V je poprvé vybaven technologií Honda SENSING a má ucelenou řadu špičkových moderních bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče. Technologie Honda SENSING byla pro nový model HR-V zmodernizována mimo jiné přidáním nové širší jednoobjektivové přední kamery s vyšším rozlišením a vysokorychlostních čipů pro zpracování obrazu, což ve srovnání s předchozí kombinaci kamery a radarového snímače představuje zlepšení. Její součástí je také vylepšený noční provoz systému pro zmírnění následků kolize s chodci a systému pro zmírnění následků nehody (CMBS), který nyní detekuje protijedoucí vozidla křížící cestu vozidlu, a to včetně cyklistů a motocyklů a brzdí.

Oficiální zahájení prodeje vozu je počátkem roku 2022.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru