Mercedes-Benz E 300 de – Unikátně hybridní – test

Pokud hledáte skutečný evergreen značky Mercedes-Benz, pak vězte, že nejprodávanější modelovou řadou je třída E. Její zákazníci jsou věrní a ke značce se znovu vracejí. Od roku 1946 se prodalo 14 milionů těchto vozů, které se postupně vyráběly jako sedany, kombi a nakonec i kupé či kabriolet. Jak se teď fanouškům třídy E zalíbí elektrifikované verze? Vyzkoušeli jsme netradiční spojení naftového motoru s elektromotorem, jenž čerpá energii z externě dobíjených akumulátorů.

Mercedes E (3)

Máme tu zkrátka plug-in hybrid, který kombinuje elektrický motor s dieselem, což je docela raritní záležitost. V nabídce motorizací sice najdete i hybridy benzínové či mild-hybridní systémy, nafta ve spojení s „elektřinou“ je ovšem unikát. Než se ale podíváme na jeho schopnosti a spotřebu, prozkoumáme nové „Éčko“, které prošlo loni výrazným faceliftem. Na trhu je od roku 2016 již desátá generace a modernizace přinesla zásadní změny designu. Tvary jsou oblejší a více uhlazené, přibylo chromu a černých dekorativních detailů.

Další proměny se odehrály u světlometů – jejich design je jednodušší a čistší. Týká se to jak předních, tak zadních svítilen a v obou případech působí moderněji. Změnily se i linie víka zavazadelníku, na svém místě pak zůstala široká chromovaná lišta.

Mercedes E (8)

Palubní deska se tolik neproměnila – zůstává koncepce s dvěma velkými displeji vedle sebe, z nichž společný rámeček opticky vytváří jednolitou obrazovku. Stejné je to i se čtveřicí robustních kruhových výdechů klimatizace, které zabírají celý široký pás na středovém panelu. Díky tomu, že se většina ovladačů již u předchůdce přesunula na dotykový displej nebo plochu touchpadu, zbývá už jen velmi málo tlačítek, jimiž se nastavuje například klimatizace. Novinkou je aktualizovaný ovládací systém MBUX, jehož součástí je hlasové ovládání. S tím máme již vícero zkušeností z předchozích testů jiných mercedesů, proto byla spolupráce s ním v podstatě hladká, pro nováčky to ale nejspíš bude chtít trochu tréninku, než se s ním skamarádí. Asistenční systémy, které v podstatě plní funkci autopilota, jsou pro moderní mercedesy příznačné, za všechny ale tentokrát stojí za zmínku zajímavá drobnost – při zastavení na křižovatce se automaticky na displeji zobrazí obraz přední kamery, takže přehledně vidíte situaci  před sebou včetně semaforů.

Komfort v kabině je příkladný a typický pro třídu E. Sedadla řidiče a spolujezdce mají perfektní tvarování a dostatečné boční vedení, možnosti nastavení vyhoví každé postavě. Dostatek místa v druhé řadě sedadel je v této kategorii vozů samozřejmostí a tento model není výjimkou. Pohled do kufru odhalí výrazný schod, který je zapotřebí pro uložení hybridního ústrojí. Objem zavazadelníku se tak omezí na 370 litrů, stejně jako se zmenší možnosti jeho využití.

Mercedes E (11)

Elektromotor ovšem přidal k dvoulitrovému čtyřválci excelentní dynamiku, která je doprovázena bezchybnou prací devítistupňové automatické převodovky. Dojezd čistě na elektřinu se uvádí 54 km, vzhledem k velmi chladnému počasí ale nepřekvapilo, že po 29 kilometrech jsme byli na nulové zásobě v akumulátorech. Rozhodně ale potěšila výsledná spotřeba pod šest litrů při jízdě pouze se spalovacím motorem, přičemž jsme jeho výkon nijak nešetřili. Zrychlení z nuly na stovku za 5,9 sekundy dokáže i s tak rozměrným autem o hmotnosti přes dvě tuny pěkně zahýbat, maximální rychlost 235 km/h ovšem už dnes těžko někde vyzkoušíte. Zato si ale za všech okolností užijete maximální komfort při jízdě, kdy nerovnosti na silnici mizí jakoby mávnutím kouzelného proutku. V tomto parametru je podvozek špičkový, i když se karoserie v ostřejších zatáčkách přece jen trochu naklání. U prémiové limuzíny tohoto střihu ale stejně očekáváte především pohodlné a rychlé přesuny na dlouhých trasách, nikoliv drifty na okreskách.

Mercedes-Benz třídy E začíná v aktuálním ceníku na 1 294 700 Kč za benzínovou verzi s výkonem 160 koní. Testovaný plug-in hybrid je v základu od 1 649 230 Kč, s pohonem všech kol od 1 721 830 korun.

Testovaný model:

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC

motor:  zážehový čtyřválec 1950 cm3

výkon:  143 kW/194 k při  3800 ot./min.

celkový výkon: 225 kW/307 k

celkový točivý moment:  700 Nm

rozměry:  délka 4935 mm, šířka 1852 mm, výška 1460 mm

rozvor náprav: 2939 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru