Audi A6 Avant 55 TFSI – Elektrická posila – test

Značka Audi se na elektrifikaci svých modelů vrhla opravdu důkladně, a tak se dostalo i na luxusní manažerské kombi A6 Avant. Podrobili jsme testu hybridní pohonnou soustavu, která kombinuje dvoulitrový benzínový čtyřválec s elektromotorem a pohonem všech kol quattro.

Audi A6 Avant (1)

Jedná se o plug-in hybrid, elektromotor čerpá energii z externě nabíjených akumulátorů. Díky tomu dokáže vůz ujet až 53 kilometrů, „elektrická“ jízda dosahuje rychlosti až 135 km/h. Slouží k tomu režim EV, kdy vůz neprodukuje žádné emise. Kompromisem je mód Hybrid, v němž se preferuje elektrický pohon, když je to možné, zároveň jsou spalovacím motorem dobíjeny akumulátory a konvenční pohon nastupuje v případě potřeby větší akcelerace. Auto ale dokáže být i pěkně ostré, jeho maximálka je 250 km/h a dokáže akcelerovat z nuly na stovku za 5,6 sekundy.

V zavazadelníku sice vozíte elektrické nabíjecí kabely, zvenku ale nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o vůz, který dokáže jet zcela bez emisí. Jeho exteriér je totiž pojat velmi sportovně již ve standardní výbavě – obsažený paket S line dodává detaily v černé barvě, třmeny brzd jsou červeně lakovány a high-tech jsou i Matrix LED světla. V kombinaci s černou mřížkou chladiče a ostrým předním „lízátkem“ máme před sebou dynamické kombi, u něhož bychom elektromotory nehledali.

Audi A6 Avant (7)

Kabina se v uspořádání neliší od běžného modelu, takže na středovém panelu najdete dva velké displeje pod sebou, jejichž vypnutím lze získat optický dojem lesklého černého dekoru namísto obrazovek plných obrázků a čísel. Všechny důležité informace si totiž můžete zobrazit ve virtuálním přístrojovém štítu, a tak nemusíte své oči unavovat přemírou světlených zdrojů. Středová konzola nese ještě speciálně tvarovanou řadicí páku, která je pro současné audi typická, je tu ještě elektrická parkovací brzda a pak už jen několik málo tlačítek pro volbu jízdních režimů. Můžete se tak plně soustředit na dění na silnici, nadto je k dispozici head-up displej, v němž se promítají ty nejpodstatnější údaje.

Komfort je nasnadě na místě řidiče i cestujících. Sedadla jsou sportovně tvarovaná, v druhé řadě je místa nadbytek a jejich polohu v sedačkách docílíte pomocí elektrického ovládání. Méně optimistický je pohled do zavazadelníku, který se kvůli uložené baterii objemově „smrskl“ na 405 litrů, což na vůz této velikosti není zrovna mnoho.

Audi A6 Avant (5)

Jízda s hybridní A6 je především velmi tichá a kultivovaná. A to nejen při využití elektrického motoru, zcela nehlučný je i spalovací motor, jehož připojení skoro nepostřehnete. Automatická převodovka řadí hladce a rychle, když víc sešlápnete plyn, dočkáte se rychlé odezvy a dynamického nárůstu točivého momentu. Ačkoliv je schopné ostré jízdy na okreskách, je toto auto stavěno především jako polykač kilometrů na dálnicích. Drží skvěle stopu a máloco jej vyvede z rovnováhy. V zatáčkách na okreskách je stejně sebejisté a podvozek se stáčí ochotně podle vašich pokynů. Méně komfortní byly přejezdy nerovností v městském provozu, což lze patrně přisoudit atraktivním 19palcovým kolům. U plug-in hybridních systémů je trochu složitější udávání spotřeby, kdy je nutno počítat v litrech paliva i kWh elektřiny. A6 Avant má v tabulkách uvedeno 2,1 – 1,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu elektřiny 17,9 – 17,4 kWh/100 km. My jsme během testu zaznamenali hodnoty kolem 20 kWh, jakmile se zásoba elektrické energie vyčerpala a přepnuli jsme čistě na spalovací motor, ukazovalo se kolem 8 litrů. Pokud máte tu možnost, pravidelné dobíjení akumulátorů se rozhodně vyplatí.

Audi A6 Avant začíná v ceníku na 1 460 900 Kč, za verzi s elektrickým „e“ dáte nejméně 1 723 900 korun.

Testovaný model:

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

motor:  zážehový čtyřválec 1984 cm3

výkon:  185 kW/252 k při  5000 ot./min.

celkový výkon: 270 kW/367 k

celkový točivý moment:  500 Nm při 1250 ot./min.

rozměry:  délka 4939 mm, šířka 1886 mm, výška 1490 mm

rozvor náprav: 2924 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru