Volkswagen urychluje svou transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. Zavedením strategie ACCELERATE, kterou právě představila, se společnost bude systematicky připravovat na hluboké změny v automobilovém průmyslu. Nyní má zrychlit řešení velkých úkolů pro budoucnost: integrace softwaru do vozidla a digitální zákaznická zkušenost se stanou rozhodujícími základními kompetencemi.
S novou strategií se Volkswagen nyní snaží transformovat na „nejatraktivnější značku pro udržitelnou mobilitu“. Společnost usiluje o tři strategické hnací síly pro urychlenou transformaci – „hodnota značky“, „škálovatelné platformy“ a „hodnotný podnik“.
Softwarová integrace se stane klíčovou pro Volkswagen. Za tímto účelem firma zavedla ID. Digitální agilní projektová jednotka bude poskytovat „bezdrátové“ aktualizace každých 12 týdnů počínaje létem 2021. Umožní vozidlu zůstat v aktuálním stavu po celou dobu jeho životního cyklu. Očekává se, že za dva roky bude na cestách plně propojená flotila více než 500 000 vozidel, díky nimž bude Volkswagen schopen přenášet přímou zpětnou vazbu zákazníků na nové funkce.
Společnost také výrazně zjednoduší strukturu portfolia vozidel. Budoucí generace vozidel budou vyráběny s mnohem menším počtem verzí. Při zakoupení vozidla již nebude individuální konfigurace nastavena prostřednictvím hardwaru. Vozidlo bude mít na palubě prakticky vše a zákazníci mohou kdykoli přidat požadované funkce pomocí digitálního ekosystému ve vozidle. To výrazně sníží složitost výroby.
Volkswagen vyčlenil kolem 16 miliard eur na investice do budoucích trendů e-mobility, hybridizace a digitalizace do roku 2025. Aby mohla společnost financovat investice, bude systematicky pracovat na zvyšování své efektivity. Očekává se, že cílové provozní marže ve výši nejméně 6 procent bude dosaženo do roku 2023. K dosažení tohoto cíle se snaží snížit své fixní náklady o 5 procent do roku 2023, zvýšit produktivitu továrny o 5 procent ročně, optimalizovat náklady na materiál o 7 procent.
Společnost plánuje zrychlit celosvětovou e-kampaň: do roku 2030 značka zvýší podíl všech dodávek elektrické energie v Evropě na více než 70 procent – dvojnásobek předchozího plánovacího cíle 35 procent. Ve Spojených státech a Číně se značka ve stejném období zaměřuje na podíl elektromobilů přes 50 procent. K dosažení tohoto cíle uvede Volkswagen každý rok alespoň jeden nový model BEV. Pohon všech kol ID.4 GTX odstartuje v první polovině roku 2021, následovaný sportovním ID.5 ve druhé polovině roku. ID.6 X / CROZZ , sedmimístné elektrické SUV pro čínský trh, bude uvedeno na podzim. Plány na elektromobil pod ID.3 se do roku 2025 posunou o dva roky nahoru.
Současně bude rozvíjena také flotila spalovacích motorů. Všechny klíčové modely, tj. Golf, Tiguan, Passat, Touareg a T-ROC, získají dalšího nástupce. Příští generace klíčových produktů bude vybavena také nejnovější generací plug-in hybridní technologie s elektrickým dojezdem až 100 kilometrů.
Všechno si zákazníci budou moci poprvé vyzkoušet ve vozidle v roce 2026. V Trinity se všechny prvky spojí. Vůz od samého počátku umožní automatizovanou jízdu na úrovni 2+ a v budoucnu na úrovni 4.