Hyundai odhaluje malý crossover Bayon navržený pro Evropu

 

Název Bayon byl inspirován vyhledávanou destinací pro dovolené. Bayonne, metropole francouzského Baskicka, leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie. Vůz je charakterizován osobitým vnějším designem, jímž se má zřetelně odlišovat od konkurence. 

Hyundai_Bayon_2

Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá. Vzhled a architekturu vytvářejí třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Klínovitý tvar karoserie zvýrazňuje dynamická ramenní partie. Šípovitý střešní sloupek C přispívá k dynamické architektuře. Zadní svítilny ve tvaru bumerangu jsou umístěny na samém okraji karoserie. Stejnou funkci plní tenká horizontální linie spojující zadní svítilny. Výrazná zadní partie a vizuálně prodloužené zadní okno patří mezi hlavní prvky designu zádě. Model má čistý, prostorný a světlý interiér se zaměřením na komfort pro cestující vpředu i vzadu a co největší objem zavazadlového prostoru.

 

Hyundai_Bayon_1

Přeplňovaná jednotka T-GDi s malým zdvihovým objemem a menším počtem válců s přímým vstřikováním paliva se kombinuje s 48V technologií mild hybridního pohonu a mechanickou převodovkou iMT (intelligent Manual Transmission). Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva a minimalizovanými emisemi. U převodovky iMT jsou k dispozici dvě úrovně setrvačné jízdy: s motorem běžícím na volnoběh, nebo s vypnutým motorem. Motor se znovu spustí, jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu. Jízda pokračuje na stejný převodový stupeň, který byl zařazen před vypnutím motoru. Výsledkem je nižší spotřeba paliva.

Některé motory pro model jsou vybaveny technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž dochází ke zvýšení výkonových parametrů motoru a současně ke snížení spotřeby paliva i emisí.

Hyundai_Bayon_4

Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 120 k nebo 100 k. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 k je k dispozici také bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovou manuální převodovkou (6MT). Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi 1,2 litru s nejvyšším výkonem 84 k a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).

Vůz je prvním SUV značky Hyundai, vybaveným funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům značky. Otáčky motoru jsou synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele. Výsledkem je hladší nebo sportovnější řazení. Tato funkce se bude dodávat pro motor 1.0 T-GDi ve spojení se převodovkou 7DCT (v tomto případě bude dostupná ve všech jízdních režimech) a také pro motor 1.0 T-GDi s 48V technologií a převodovkou 6iMT (zde ji lze využívat v režimu Sport).

Hyundai_Bayon_5



Facebook

Nejčtenější

Nahoru