Škoda Fabia se odhaluje – máme první snímky

Jak vidíme na prvních fotkách, čtvrtá generace vozu má výrazný vzhled a nabízí větší vnitřní prostor. Již 22 let, tj. od premiéry první generace, známe přednosti těchto vozů, mezi které patří spolehlivost, snadná obsluha a vysoká praktičnost, nyní ve spojení s vyšší úrovní bezpečnosti, komfortu a dynamiky.

25_skoda_fabia_cd-1920x1281

Vůz má kompaktní vnější rozměry, nabízí úsporné motory a řadu Simply Clever prvků. Má splňovat nároky mladých rodin nebo lidí na počátku profesní dráhy. Je také ideálním druhým autem do rodiny. Jedná se o druhou nejdéle vyráběnou modelovou řadu značky, a je tedy její významnou tváří. Je to kultovní vůz, který má věrnou skupinu zákazníků.

K bezpečnostním a komfortním prvkům patří nové asistenční systémy, které nabízely dosud spíše vozy vyšších tříd. Poprvé vůz nabízí například Asistovanou jízdu 1.0 a Automatické parkování. V případě nehody chrání cestující ve voze až devět airbagů. Poprvé také nabízí dodatečné systémy uchycení ISOFIX a TopTether na sedadle spolujezdce.

42_skoda_fabia_cd-1920x1281

Pojďme se podívat na motory.

Nová Fabia nabízí pět úsporných benzinových motorů. Mnohem širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. Díky tomu je nový vůz až o 10 % úspornější než její předchůdce. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd více než 950 km.

10_skoda_fabia_cd-1920x1281

Paleta pohonných jednotek zahrnuje dva benzinové motory MPI s vícebodovým vstřikováním paliva a tři motory TSI s přímým vstřikováním. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka. Stejnou převodovku nabízí také druhý motor MPI o výkonu 59 kW (80 k). Oba motory MPI splňují aktuální emisní normu Euro 6d.

Oba tříválcové motory 1,0 TSI generace Evo mají inovativní vrstvu nanášenou pomocí plazmy. Prášková vrstva o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů) nanášená na vložky válců snižuje vnitřní tření a tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny čtyři pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40l palivovou nádrží. V případě 50l nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje při kombinované spotřebě, která činí zhruba 5 l/100 km, dojezdem více než 950 km v režimu WLTP. Na přání je motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Novou vrcholnou motorizací je čtyřválcový motor 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k), je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor je vybaven aktivním řízením válců ACT. Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu. Všechny motory TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují aktuální emisní normu Euro 6d.

41_skoda_fabia_cd-1920x1281

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru