Nissan Qashqai má premiéru třetí generace

Od roku 2007 se prodalo více než tři miliony vozů Qashqai. Pro tuto novou generaci si Nissan zachoval hlavní principy, které řídily koncept, design a vývoj dvou předchozích: elegantní design, vylepšené celkové balení a efektivní hnací ústrojí v kombinaci se zvýšenou kvalitou a zážitkem z řízení jako u vozů vyššího segmentu. Díky nové alianční platformě CMF-C Qashqai opět zvýší laťku v segmentu crossoverů.

All-new Nissan Qashqai
Podobně jako u jeho předchůdců i design nového modelu vedl tým společnosti Nissan Design Europe se sídlem v centru Londýna, zatímco jeho vývoj vedl tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfield, Bedfordshire (Velká Británie).  Třetí generace je svalnatější, s ostřejšími linkami a více moderní. Zvnějšku je vylepšený postoj karoserie modelu účelnější, s výraznými liniemi, prodlouženým rozvorem a impozantními 20palcovými koly z lehké slitiny, které byly u modelu představeny vůbec poprvé. Rozvor vozu se zvětšil o 20 mm a celková délka se prodloužila o 31 mm. Došlo k nepatrnému zvýšení výšky (+ 35 mm) a rozšíření vozu o 29 mm.

Přední část má zvětšenou masku chladiče Nissan V-Motion v chromovaném provedení se sekundární linkou v matném chromu, který zdůrazňuje preciznost celkového designu. Doplněna štíhlými, pokročilými Full LED matrix světlomety s charakteristickým podpisem LED denního svícení ve tvaru bumerangu. Super úzké mezery mezi všemi těmito detaily mají vytvářet prémiový dojem. Přední světlomety jsou díky LED technologii nyní štíhlejší a kopírují dynamické linie karoserie.

Vůz nadále poskytuje řidičům kontrolu nad situací díky lepší viditelnosti vpřed, do boku i vzad. Mezi vylepšení patří větší sklon čelního skla, tenčí design předního sloupku a boční zrcátka namontovaná na dveřích, namísto sloupku A, čímž se omezují zóny zakrytého výhledu.
Delší rozvor vytváří větší prostor pro uživatele. Prostor pro kolena pro cestující vzadu se zvětšil o 28 mm na 608 mm, přičemž se mezi řidičem a spolujezdcem vytvořila větší vzdálenost. Vepředu i vzadu se zvýšil prostor nad hlavou cestujících o 15 mm díky malému zvětšení vnějších rozměrů. Díky elektricky ovládaným dveřím zavazadlového prostoru je přístup snadný. Celková kapacita zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci modelu zvýšila o více než 50 litrů, částečně díky tomu, že byla o 20 mm snížena podlaha.

All-New Nissan Qashqai CGI - Exterior 6-1200x499

Vůz podporuje cíl společnosti Nissan dosáhnout 50 % objemu prodeje elektrifikovaných verzí svých modelů v Evropě do roku 2024. Bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T vybaveným technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER, inovativní a oceňovanou technologii společnosti Nissan, které čerpá z elektrického modelu Nissan Leaf. Nabízí se s variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER.

Benzinový motor 1.3 DIG-T 138 k/156 k 12V MILD HYBRID
Mild hybridní systém je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovunastartování a režim plachtění do zastavení (pouze Xtronic), se zlepšením úspory paliva i emisemi CO2 (-4 g / km). Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla 22 kg. Mild Hybridní systém je spojen s osvědčeným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, který byl představen v modelu v roce 2018. Tento motor byl dále vylepšen o 50 nově navržených komponentů a splňuje emisní normu Euro 6-d Full. Benzinový motor 1.3 DIG-T bude nabízen ve dvou verzích výkonu – 138 k a 156 k, a to buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic (pouze 156 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při praktických 1750 ot./min pro varianty Xtronic s výkonem 156 k a výkonnější varianty s manuální převodovkou. Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 138 i 156 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou Xtronic s výkonem 156 koní.

Model přináší do Evropy premiéru systému pohonu e-POWER. Systém se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Oproti použití systému e-POWER v modelu Note, kde je využit benzinový motor 1,2 l, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 koní, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (187 k). Zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu.

Nový Qashqai je prvním novým modelem v Evropě, který využívá platformu CMF-C. Při konstrukci byly využity lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky ke zvýšení pevnosti, ale také ke snížení hmotnosti. Poprvé jsou dveře zavazadlového prostoru modelu Qashqai vyrobeny z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg. Přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou nyní vyrobeny z hliníku, což v součtu činí úsporu hmotnosti 21 kg v porovnání s konstrukcí aktuální generace. Základní konstrukce vozu je o 60 kg lehčí a o 41% tužší než původní model. Díky platformě CMF-C má vůz aktualizované nastavení vzpěry Macpherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19” kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20” kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým zavěšením.

All-New Nissan Qashqai CGI - Interior 5-1200x500

Model bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém bude k dispozici pouze pro verze s převodovkou Xtronic. ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km/h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.
Aktualizovaný systém je schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu. Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr. Kromě toho nyní může ProPILOT s Navi-link komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo. Mezi další vylepšení patří varování tzv. „ochrany boků“ pro situace, které řidiče v městském provozu upozorní na riziko kontaktu s předmětem na boku vozidla, obvykle při odbočování na parkovací místo v supermarketu. Může také zasáhnout, aby zabránil kolizi při couvání z parkovacího místa, a to díky upgradu stávajícího upozornění na detekci pohybujících se objektů. Díky pokročilé radarové technologii jsou senzory schopny číst silnici za vozidlem jedoucím vpředu a detekovat, zda vozidlo náhle zabrzdí. Systém aktivuje brzdy, aby snížil pravděpodobnost kolize.

Novinkou v sadě bezpečnostních technologií na palubě je centrální airbag, který se aktivuje mezi dvěma předními sedadly, aby zabránil cestujícím v přední řadě v kontaktu v případě bočního nárazu. Centrální airbag doplňuje airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako boční a hlavové airbagy, které jsou standardem.

Vůz má pokročilý systém světlometů, který přizpůsobuje tvar paprsku podle podmínek na silnici a ostatních účastníků silničního provozu. Paprsek je rozdělen do 12 jednotlivých prvků, které se po detekci blížícího se vozidla selektivně deaktivují. Díky této inovaci může promítat světlejší paprsek dál a ve větší šířce, ale tvar se efektivně mění, takže protijedoucí účastníci silničního provozu nebudou oslněni.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru